כוונתו כנראה להקשות רק על 'כל חדר' שהרי ביציאתו וביאתו מבו' במהרי''ל שהיו נוהגים להניח היד, ועי''ש בברכ''י לענין לנשק, וכן מבו' לדוגמא בא''ר סי' רסז בשם קיצור של''ה דפשיט''ל דמנשקין וכן הוא בכ''מ.
כבר נודעו דברי בעה''מ פ''ג דשבת וע"פ סברא זו נהגו לאכול את החמין הטמונין במקומותינו כמנהג הטמנתם ודברי רבינו חננאל נוטים לדברי האוסר ויש אומרים כי תקנת רבותינו היא לענג את השבת בחמין וכל מי שאינו אוכל חמין צריך בדיקה אחריו אם הוא מין ואם מת יתעסקו בו עממין ולהזמין לבשל להטמין ולענג את השבת ולהשמין הוא המאמין וזוכה לקץ הימין ויש מן החכמים אומרים על השמאל שהוא ימין אנו קורין עליהם מי יתן החרש תחרישון ותהי לכם לחכמה.
עפי''ד הט''ז ביו''ד סי' רסה סקי''ג ד'שלום זכר' משום אבילות
וז''ל, ובדרישה הביא מתשובת מהר"ר מנחם מה שנוהגים בשבת לבקר אצל התינוק הנולד שהוא אבל על תורתו ששכח כדאיתא פ' המפלת עכ"ל
כוונתו כנראה להקשות רק על 'כל חדר' שהרי ביציאתו וביאתו מבו' במהרי''ל שהיו נוהגים להניח היד, ועי''ש בברכ''י לענין לנשק, וכן מבו' לדוגמא בא''ר סי' רסז בשם קיצור של''ה דפשיט''ל דמנשקין וכן הוא בכ''מ.
כבר נודעו דברי בעה''מ פ''ג דשבת וע"פ סברא זו נהגו לאכול את החמין הטמונין במקומותינו כמנהג הטמנתם ודברי רבינו חננאל נוטים לדברי האוסר ויש אומרים כי תקנת רבותינו היא לענג את השבת בחמין וכל מי שאינו אוכל חמין צריך בדיקה אחריו אם הוא מין ואם מת יתעסקו בו עממין ולהזמין לבשל להטמין ולענג את השבת ולהשמין הוא המאמין וזוכה לקץ הימין ויש מן החכמים אומרים על השמאל שהוא ימין אנו קורין עליהם מי יתן החרש תחרישון ותהי לכם לחכמה.
עפי''ד הט''ז ביו''ד סי' רסה סקי''ג ד'שלום זכר' משום אבילות
וז''ל, ובדרישה הביא מתשובת מהר"ר מנחם מה שנוהגים בשבת לבקר אצל התינוק הנולד שהוא אבל על תורתו ששכח כדאיתא פ' המפלת עכ"ל
ע"פ סברא זו נהגולאכול את החמין הטמונין במקומותינו כמנהג הטמנתם ודברי רבינו חננאל נוטים לדברי האוסר ויש אומרים כי תקנת רבותינו היא לענג את השבת בחמין וכל מי שאינו אוכל חמין צריך בדיקה אחריו אם הוא מין