נהיגה לנשים| דף 4 | פורום אוצר התורה נהיגה לנשים| דף 4 | פורום אוצר התורה

נהיגה לנשים

אגב, בענין דעתו של הגאון בעל שבה''ל ז''ל בנושא זה
יש לו מזה גם בח''ז סי' יא [לפו''ר ל''ר שהובא לעיל] בתשו' על הסיבות הטבעיות והרוחניות לתאונות הדרכים המרובות בא''י ל''ע, עי''ש ות''נ.
ותו''ד כותב:


ב. נהיגת הנשים אב"א שגורם מכשול רוחני להן ולאחרים, ואב"א כידוע שטבע הנשים שאינם שולטות על עצמן בעת צרה ודחק ומעורבים כ"פ בתאונות האלה.

[כאן לא הזכיר את ענין המרכב, שגם בהזכירו אותו בתשובה האחרת ניכר לא כתב אותו כעיקר הדבר עי''ש].
 
נראה שהאשכול עבר מנושא הכותרת לנושא ״התייחסות לגדולי ישראל״. אולי כדאי להעביר את זה לנושא נפרד ולהתמקד בנושא שלשמו באנו......
ואגב הייתי מציע לפתוח אשכול על ״עבודה לנשים״ שיש שיאמרו שכבר עבר את הגבול בשיעבוד לעבודה על חשבון הבית....
 
וממילא מוסד שמתעדף את בן הפרומע'ר הבטלן ע''פ בן האברך השקדן, הוא מקדש את הפרומקייט כדת ולא כאמצעי.
ממש לא!!

אף שכולם מסכימים שפרומקייט [או שמרנות בלע"ז] היא רק אמצעי עדיין דברי עומדים וקיימים.

ואנסה להרחיב הדברים.

נמשיל זאת במשל גס.. הורה מעוניין שבחורף ילדו יתעטף במעיל וצעיף.. והטעם כיוון שרוב מי שאינו שם מעיל מתקרר ונחלה..
ישנם הורים שמסכימים ללכת בלי מעיל גם בחורף.
בוודאי שלילד יושפע ללכת בלי מעיל דווקא מילד בריא בלי מעיל מאשר ילד חולה..

אם יש מי שרואה את הפתיחות כסיכון אז להיפך ילד שבכ"ז הצליח למרות פתיחותו ישפיע על הילד להיפתח הרבה יותר מילד זול ונטול ירא"ש.

לדוגמא בית עם מושגים של מחשב, סרטים, מסעדות, חו"ל.. וכדו' וכו' שאביו מתמיד ישפיע על ילדו בעניינים אלו הרבה יותר מילד מופקר וזול..
ואם יש מי שרואה דברים אלו כסיכון טבעי שילחם שלא יהיו במוסדות של בנו סגנון משפחות כאלו.

רמת התמדתו של האב אינה רלוונטית כי אם להיפך..
 
ואגב הייתי מציע לפתוח אשכול על ״עבודה לנשים״ שיש שיאמרו שכבר עבר את הגבול בשיעבוד לעבודה על חשבון הבית....
בכבוד..
פתח אשכול על נושא זה..
יש לי הרבה מה לכתוב בעניין [דווקא בעד..]
 
לדעתי הדבר תלוי באיך הנשים מתנהגות באוטובוסים
מחמת כבוד הבריות לא אפרט יותר מידי
הנשים אשר עולות לאוטובוס מהדלת הקידמית ומצטופפים שם יחד עם כל הגברים רח"ל וכאשר תחזינה עיני לא פעם ולא פעמיים הרי מוטב שינהגו ברכב ולא יכשילו את אלפי בני ישראל
אך נשים צדקניות וחסודות אשר יושבות מאחור ואינן מתבלטות כלל וכלל, ויש הרבה כאלו , הרי שוודאי ישארו שם ולא יכנסו לספקות ומחלוקות בין גדולי ישראל
 
כשמזכירים את הטעם של האיסור לאישה לנהוג-מכיוון שרואים אותה נהגים אחרים או משהו בסגנון הזה-אני תמיד משתומם. הרי אף אחד לא אוסר עליה לשבת ליד בעלה מקדימה, אז מה בעצם ההבדל באיזה צד של הרכב היא יושבת ולמי אכפת אם בשעת מעשה היא לוחצת ברגלה על דוושה נסתרת?...
 
חזור
חלק עליון