מנהגים משונים ומקורות | הלכה ומנהג | פורום אוצר התורה מנהגים משונים ומקורות | הלכה ומנהג | פורום אוצר התורה

מנהגים משונים ומקורות (2 צופים)

תורה תמימה

משתמש רגיל
gemgemgem
הודעות
179
תודות
491
נקודות
56
לעיתים קרובות אני נתקל במנהג חדש שנוהגים בקהילות ישראל. ובסוף מתברר שיש להם מקור או שלא..
המטרה באשכול לעלות את כל המנהגים המוזרים והמשונים ומי שיש בידו להמציא מקור או הסבר, אדרבה שיעלה לכאן.

מה המקור לזריקת 26 תפוחים? בעל הדברי חיים או מנהג עתיק יותר?
 
ובאמת הנצי"ב מצדד כן להלכה לברך על אכילת מצה כל ז' הימים אם אוכל מצה שמורה, על פי דעת הגר"א דמצוה איכא באכילת מצה כל שבעת הימים.
 
שמעתי על מנהג לכבות את כל האורות בבית בהבדלה.
לכאו' זה בשביל שיאותו מן האור ואין כאן שום מנהג מוזר וכמדומני שכן איתא במשנ"ב
ואולי כוונת הכותב גם לאורות שלא מפריעים להנות מנר הבדלה
 
לכאו' זה בשביל שיאותו מן האור ואין כאן שום מנהג מוזר וכמדומני שכן איתא במשנ"ב
ואולי כוונת הכותב גם לאורות שלא מפריעים להנות מנר הבדלה
שאז כנראה המטרה שלכל הילדים יהיה אורות לכבות ולא יבואו לידי קטטה...
 
למה החסידים זורקים בבית הכנסת מגבות על מי שמדליק נרות?
סרטון
הצג קובץ מצורף מנהג-השלכת-החפצים-על-מדליק-החנוכיה-פורום אוצר התורה ---–.mp4
יש מנהג מעניין אצל חלק מהחסידים שמקורו מפולין והונגריה, שבהדלקת נרות חנוכה בבית הכנסת מפריעים למדליק על ידי שמרעישים בקולות וזורקים עליו בלאי בגדים, מטפחות, מגבות וכדומה, ובאירופה, גם היו זורקים על המדליק כדורי שלג, יש אומרים שמנהג זה כבר היה קיים בזמן האדמו"ר 'דברי חיים' מצאנז זי"ע ואפילו קודם לכן.

בספר נטעי גבריאל – חנוכה מ, כא הערה כט כתב שבפשטות הטעם הוא כדי להראות שאין יוצאים ידי חוב בהדלקה זו. והגאון רבי עזריאל יהודה, אב"ד דק"ק וויען, העיד בשם רבו הגדול הלבושי מרדכי, הג"ר מרדכי יהודה ליב וינקלר, שלא היה דעתו נוחה מהמנהג הזה, משום שנראה כאילו מפקפק על מנהג רבינו הרמ"א, שיש להדליק ולברך על הדלקת נרות חנוכה בבית הכנסת.
 
מקבץ מנהגים מוזרים בהבדלה

לטבול את הזרת בצלחת הגביע עם היין ולמרוח על המצח או לשים בתוך הכיס לעשירות?

יש שאומרים אחרי הבדלה וברכת הלבנה יצחק יצחק יצחק?

יש ספרים שצוחקים בסיום ברכת הגפן של הבדלה למה?

היש מקור לכך שכולם אומרים בהבדלה "ליהודים היתה אורה?
 
היש מקור לכך שכולם אומרים בהבדלה "ליהודים היתה אורה?
אצלנו בקהילה נכנס לאחרונה מנהג שכולם אומרים גם "בין ישראל לעמים".
מעניין לברר את המקור.
 
אצלנו בקהילה נכנס לאחרונה מנהג שכולם אומרים גם "בין ישראל לעמים".
מעניין לברר את המקור.
מנהג זה ראוי לבטלו, ויש לחשוש בו משום הפסק, ומשום שאין שומעין תיבות הללו מהמבדיל.
 
ומשום שאין שומעין תיבות הללו מהמבדיל.
המבדיל אומר אח"כ, כמו ב"ליהודים היתה".
מנהג זה ראוי לבטלו, ויש לחשוש בו משום הפסק,
מניח שרבני הקהילה לוקחים זאת בחשבון, ועכ"ז נוהגים כן.
ובכלל, מה עם "ליהודים היתה", שם אין הפסק?
 

הודעות מומלצות

מתוך ה'מגדלות מרקחים':...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

נושאים דומים

חזור
חלק עליון
חדש - בלוגים תורניים למשתמשים!
לרשימת הבלוגים ופתיחת בלוג משלך >>>
זוכה חמישי בהגרלה
לפרטים >>>
בפורום אוצר החידות כבר ביקרת?
השתתף כאן! >>>
קראת את המאמרים החדשים?
לפרטים >>>