עיין בשו"ת תורה לשמה [שפט'] וז"ל: מיהו ודאי אם יהיו יותר ארוכים עדיף טפי כדי שיהיו ניכרים יותר וזהו נוי שלנו שאנחנו מתנאים במצות השי"ת אלהינו ואלהי אבותינו אשר קדשנו במצותיו והפאות הם עדות לישראל וסימן טוב להם עכ"ל
ובעניין המנהג להניחם אחר האוזן, עיקר העניין שלא יכסו את האוזנים כמובא בתיקוני הזהר צירפתי כאן מאמר מהרב מצליח מאזוז שהביא מקורות מהזהר ובן איש חי
ועיין בתשובות והנהגות [ד' קצח'] וז"ל: ונראה שמן הדין יכול לגלח במספרים בכל מקום, שהאיסור הוא רק בתער או בכעין תער, אבל חסידים ואנשי מעשה מיחידי סגולה מחמירים לעצמם שבכל אורך ורוחב הפאות נמנעים מלספר ולא תגע בו יד כפשוטו, עיין יש"ש פרק י"ב דיבמות סימן יח, ורק בסוף האוזן כשמגיעים לפאות זקן חותכים הפאות, והיינו שלדברי המקובלים והאריז"ל אין לערב פאת הראש עם פאת הזקן ומספרים הפאות בסוף האוזן שמשם הוא פאת הזקן. עכ"ל