הלכות יום טוב - האם מצווה לא נחשבת טובת הנאה? | הלכה ומנהג הלכות יום טוב - האם מצווה לא נחשבת טובת הנאה? | הלכה ומנהג
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת ומידע מתעדכן מבית גדו"י - לחצו כאן
נוסף ללוח שנה: 05-21-25

מתחילים מחדש

משתמש ותיק
gemgemgemgem
הודעות
729
תודות
2,188
נקודות
171
כתב האגרות משה או"ח ח"ד סימן נט, דמי שהרויח ריבית ממעות שיש לו בחשבון בנק, ליו"ט הסמוך לשבת [משבת גופא אין חשש, עיי"ש הטעם], שינדב את הכסף לצדקה ללא שיהיה לו טובת הנאה מזה, ובלי שידעו מזה ויהיה לו כבוד וכדו'.
והשאלה הוא, דאם כבוד וכדו' עדיין נראה כטובת הנאה וממילא הוה שכר שבת, אם כן למה השכר בעולם הבא לא מקרה טובת הנאה?
 
מי אמר שיהיה לו שכר על כזה דבר שצריך לתת?
לכאו' יהיה לו שכר רק על זה שמתגבר על רצונותיו ונותן, אך לא על קיום המצוה עצמה
השאלה הוא, עכשיו לאחר שב"ק, הריבית הוא כסף שלו?
אם התשובה הוא כן, אז למה שלא יהיה לו שכר?
 
כוונתו לדון דעכשיו נהנה ממנו שמרויח על החשבון של שכר העוה''ב
אם כך, שיקשה על דברי הגמ', ולא על דברי האג"מ
הרי בגמ' כתוב שמותר לעשות מצוות באיסורי הנאה, שהרי מצוות לאו להנות נתנו
 
הרי בגמ' כתוב שמותר לעשות מצוות באיסורי הנאה, שהרי מצוות לאו להנות נתנו
כי לא נהנה מגוף הדבר, ורק טובת הנאה הוא כתוצאה ממעשיו, ושמא זה לא נאסר באיסורי הנאה
ורק האג''מ כתב שטובת הנאה אסור באיסורי הנאה
 
כל המצוות "מוטלים" עליו, וגדול המצווה ועושה וכו'
ברור.
אבל כאן כל המצוה היא מכח מה שנתן ממונו לצדקה, ואם היה חייב לתיתו לצדקה אינו מקבל שכר, לכאו', על עיקר המצוה, אלא רק כמו שכתבתי׃
לכאו' יהיה לו שכר רק על זה שמתגבר על רצונותיו ונותן, אך לא על קיום המצוה עצמה
 

הודעות מומלצות

ידוע שאת קיצור פסקי הרא"ש חיבור בנו בעל...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
חדש - בלוגים תורניים למשתמשים!
לרשימת הבלוגים ופתיחת בלוג משלך >>>
זוכה חמישי בהגרלה
לפרטים >>>
בפורום אוצר החידות כבר ביקרת?
השתתף כאן! >>>
קראת את המאמרים החדשים?
לפרטים >>>