תכלית האדם בעולמו - לימוד הגמרא בעולם הישיבות | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 3 תכלית האדם בעולמו - לימוד הגמרא בעולם הישיבות | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 3
  • בשעה טובה ומוצלחת! העברנו את כל המאמרים והתגובות למדור החדש. לתשומת לבכם: תאריך פרסום התגובות התעדכן בעקבות ההעברה, אך כל התוכן נשמר בשלמותו. המדור כעת בהרצה, וב"ה בקרוב נפרסם עדכון כללים לגבי פרסום מאמרים, סדרות הרשאות גישה, ותוספת ניקוד. יתכנו מספר באגים ואנחנו עמלים על תיקונם בהקדם. בברכה צוות ההנהלה.
  • חדש בפורום הבלוגים התורניים: אנו שמחים לעדכן כי מעכשיו פורום "בלוגים תורניים" נפתח לתגובות – בשלב זה רק לבעלי הרשאה מתאימה, במסגרת תקופת הרצה. שימו לב: ייתכנו שינויים בהרשאות ובמדיניות בהתאם להתקדמות ההרצה.

עי' אור יחזקאל תורה ודעת עמ' י"ט
"ובשעה שאין הקב"ה עמו בעבודתו לא יזכה לתורה ואל תשאלוני שיש הלומדים תורה אף שלא הכינו מקום לקב"ה כי אינני יודע איזו תורה יש להם כי תורה ללא הקב"ה אינה תורה"
האברכים שאני ואתה מכירים מכירים את בוראם לא פחות קצת יותר מבעלי המחשבה למיניהם ומקריבים לא את כל חייהם יום יום שעה שעה
 
האברכים שאני ואתה מכירים מכירים את בוראם לא פחות קצת יותר מבעלי המחשבה למיניהם ומקריבים לא את כל חייהם יום יום שעה שעה
איך בדיוק הם מכירים את בוראים, אם הם לא למדו מוסר ומחשבה?
בדרגה של ילד בכיתה א', שיודע שיש ד' והוא מעניש ונותן שכר?
אז גם הלימוד הוא בדרגה כזו.
סוף דבר - דרגת הלימוד היא לפי דרגת האמונה.
וככל שלומדים יותר מוסר ומחשבה מכירים יותר את הבורא.


לא דיברתי כלל על הקרבה.
גם ילד בכיתה א' יודע שצריך למסור את הנפש בשביל הבורא...
 
איך בדיוק הם מכירים את בוראים, אם הם לא למדו מוסר ומחשבה?
בדרגה של ילד בכיתה א', שיודע שיש ד' והוא מעניש ונותן שכר?
אז גם הלימוד הוא בדרגה כזו.
סוף דבר - דרגת הלימוד היא לפי דרגת האמונה.
וככל שלומדים יותר מוסר ומחשבה מכירים יותר את הבורא.


לא דיברתי כלל על הקרבה.
גם ילד בכיתה א' יודע שצריך למסור את הנפש בשביל הבורא...
הם מכירם את בוראם שהם עושים מה שאמר להם מתפללים איליו וחיים כל היום איך לשמח אותו יותר מי שיודע כל יני הגיגים שחלקם סותרים אחד את השני ובעיקר מה לעשות מורידים ירא"ש בקיום המצות ולימוד התורה אך גם אם לא כך גדלנו כל הדורות וזה הת"ח שהכרנו
 
הם מכירם את בוראם שהם עושים מה שאמר להם מתפללים איליו וחיים כל היום איך לשמח אותו
אין בזה מה להתווכח.
מי שלא למד - לא יודע. זה עניין לוגי פשוט.
זה שאנשים יודעים שהם צריכים (או רוצים) לשמוח את ד' וחייבים (או רוצים) לעשות מה שהוא אומר
זו בורות לשמה וזו רדידות שאין כמוה!

הבורא נעלה ומרומם וצריך הרבה עמל ויגיעה בכדי לנסות להתחיל ולהכירו.
מי שחושב שגם בלי לעסוק בספרי בעלי המוסר יגיע לדרגות גבוהות באמונה
הוא לא פחות מפתי!

יותר מי שיודע כל יני הגיגים שחלקם סותרים אחד את השני ובעיקר מה לעשות מורידים ירא"ש בקיום המצות ולימוד התורה
חס וחלילה.
אתה מזלזל כעת בגדולים וטובים ממך!
האם אני צריך להזכיר ש"נשיכתן נשיכת נחש"?
אך גם אם לא כך גדלנו כל הדורות וזה הת"ח שהכרנו
אולי במקום לזלזל בגדולי ישראל,
תביא ת"ח אחד שהכרת ולא עסק במוסר ומחשבה?
 
אין בזה מה להתווכח.
מי שלא למד - לא יודע. זה עניין לוגי פשוט.
זה שאנשים יודעים שהם צריכים (או רוצים) לשמוח את ד' וחייבים (או רוצים) לעשות מה שהוא אומר
זו בורות לשמה וזו רדידות שאין כמוה!

הבורא נעלה ומרומם וצריך הרבה עמל יגיע בכדי לנסות להתחיל ולהכירו.
מי שחושב שגם בלי לעסוק בספרי בעל המוסר יגיע לדרגות גבוהות באמונה
הוא לא פחות מפתי!


חס וחלילה.
אתה מזלזל כעת בגדולים וטובים ממך!
האם אני צריך להזכיר ש"נשיכתן נשיכת נחש"?

אולי במקום לזלזל בגדולי ישראל,
תביא ת"ח אחד שהכרת ולא עסק במוסר ומחשבה?
מציע לעדן את נוסח אין אנחנו בהפגנה אלא בבירור ואחזור על דעתי
אלף זה חדש הכעיסוק במחשב כפי שהיא היום אינה לימוד מסילת ישרים אלא כל מיני הגגים שמה לעשות אם תמנה לעצמך את אבירי המחשבה בדורנו הרבה מהם הם לא תופשי התורה של דורנו רבים מהם בעלי גישות מאוד מכילות [כמובן שאיני מכליל ]
המציאות היא שמה שמה שחונכנו מגדו"י היה תורה ומוסר !לא מחשבה ודאי לא בגירסא של דורנו
 
מציע לעדן את נוסח אין אנחנו בהפגנה אלא בבירור ואחזור על דעתי
אלף זה חדש הכעיסוק במחשב כפי שהיא היום אינה לימוד מסילת ישרים אלא כל מיני הגגים שמה לעשות אם תמנה לעצמך את אבירי המחשבה בדורנו הרבה מהם הם לא תופשי התורה של דורנו רבים מהם בעלי גישות מאוד מכילות [כמובן שאיני מכליל ]
המציאות היא שמה שמה שחונכנו מגדו"י היה תורה ומוסר !לא מחשבה ודאי לא בגירסא של דורנו
א. מתחילה דיבר כבודו כאחרוני בעלי הבתים ומוכרח הייתי לעקור מהשורש מחשבה קלוקלת זו.
ב. כעת כבודו הטיב להסביר את דעתו. (לדעתי טוב יעשה אם לא יקמץ במילים בהודעותיו הבאות למען יבין המעיין...)
ג. השאלה האמיתית היא למה בדיוק אתה קורא "מחשבה".
כל גדולי בעלי המוסר עסקו בענייני האמונה כמו - ידיעת מציאות הבורא, ייחודו הפשוט, ידיעה ובחירה, ועוד.
האם לכך כוונתך?
באר יותר למען לא נצטרך להגיע לנוסח דלעיל...
 
משיהו יכול להסביר להידוי פשוט מה רע באברכים ההוגים בתורה מהתנזרות מחיי העולם ובדקודק מצות מה הם חסר להם בספרי המחשבה שממילא אין ביניהם קו אחיד אני לא מדבר על מי שזה "חסר " לו אני מדבר על אברך הלומד תורה ומקיים מצוות ומרגיש שדי לו בזה
כבודו בוחר מה ללמוד לפי מה שחסר לו בתחושה?
א. בתורה יש ' חלקים וכל אחד חייב ללמוד את כולם.
ב. מלבד זאת, כדאי ומומלץ להתקדם בחיים. כמו שבבא מציעא לומדים בכיתה ב' בצורה מסויימת בישיבה קטנה ברמה אחרת, בישיבה גדולה עוד יותר ובכולל עוד יותר וכן הלאה,
כך מותר, מומלץ וכדאי לפתוח קצת את הראש וללמוד את ענייני חובות הלבבות המועדים וכו' ברמה קצת יותר גבוהה מכיתה א'
 

הודעות מומלצות

האם מותר לתזמן הודעה במייל כך שתישלח בשבת?
אני...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון