ספרייה תורנית
משתמש רשום
- הודעות
- 58
- תודות
- 81
- נקודות
- 18
אחד הצדיקים אמר:
חסידות אינה שיטה רעיונית עליה ניתן לחלוק.
חסידות הינה "חוויה" אותה לא ניתן להעביר במילים, מי שהרגיש אותה הרי הוא כבר חסיד, ומי שלא חווה זאת - איך הוא יכול לחלוק על דבר שאינו מכירו ?!
ורעיון זה מתבאר בהרחבה על ידי האדמו"ר מפיאסצנה:
" אם תשאל מה זאת חסידות, ובמה גדול כח החסיד העובד את ד׳, על עובד ד׳ שאינו חסיד.
דע לך שא״א לבאר לך עוד את הדבר, מפני שאין החסידות דבר של שכל לבד לבארו, השכל אשר בחסידות הוא רק חלק אחד ממנה, ובא רק עם העבודה, וכמו שא״א לבאר בשכל את ענין הנבואה, כי רק הנביא ידע מה היא, ואצלו היתה כ״כ פשוטה עד שלא הבין למה גם זולתו לא יראה, כמו שאמר הנביא: ד׳ אלקים דבר מי לא ינבא (עמוס ג׳ ח'). שלא הבין מי הוא אשר לא ינבא כשד׳ דבר, כן גם החסידות שהיא התגלות איזה ניצוץ מניצוץ הנבואה אשר באיש ישראל (כמו שאיתא בגמרא פסחים, ישראל וכו׳ בני נביאים הם). א״א לבארה בשכל לבד לא עבודתה ולא ראיתה, איך חסיד אמיתי מתפלל, מתלהב ומקשר את נפשו אז בקדושה עילאה, ואיך מסתכל הוא בתורה ומצות את ההדור נאה זיו העולם, וכי ניצוץ שכינת עוזו גם על העולם כלו פרוש, ואף החסיד בעצמו בשעה שמתעלה ומתלהב, מסתכל ורואה והדבר אצלו פשוט וודאי, ואח״כ אם נופל גם א״ע ואת ראיתו הקדומה אינו מבין. "
(חובת התלמידים פ' י''ב.)
חסידות אינה שיטה רעיונית עליה ניתן לחלוק.
חסידות הינה "חוויה" אותה לא ניתן להעביר במילים, מי שהרגיש אותה הרי הוא כבר חסיד, ומי שלא חווה זאת - איך הוא יכול לחלוק על דבר שאינו מכירו ?!
ורעיון זה מתבאר בהרחבה על ידי האדמו"ר מפיאסצנה:
" אם תשאל מה זאת חסידות, ובמה גדול כח החסיד העובד את ד׳, על עובד ד׳ שאינו חסיד.
דע לך שא״א לבאר לך עוד את הדבר, מפני שאין החסידות דבר של שכל לבד לבארו, השכל אשר בחסידות הוא רק חלק אחד ממנה, ובא רק עם העבודה, וכמו שא״א לבאר בשכל את ענין הנבואה, כי רק הנביא ידע מה היא, ואצלו היתה כ״כ פשוטה עד שלא הבין למה גם זולתו לא יראה, כמו שאמר הנביא: ד׳ אלקים דבר מי לא ינבא (עמוס ג׳ ח'). שלא הבין מי הוא אשר לא ינבא כשד׳ דבר, כן גם החסידות שהיא התגלות איזה ניצוץ מניצוץ הנבואה אשר באיש ישראל (כמו שאיתא בגמרא פסחים, ישראל וכו׳ בני נביאים הם). א״א לבארה בשכל לבד לא עבודתה ולא ראיתה, איך חסיד אמיתי מתפלל, מתלהב ומקשר את נפשו אז בקדושה עילאה, ואיך מסתכל הוא בתורה ומצות את ההדור נאה זיו העולם, וכי ניצוץ שכינת עוזו גם על העולם כלו פרוש, ואף החסיד בעצמו בשעה שמתעלה ומתלהב, מסתכל ורואה והדבר אצלו פשוט וודאי, ואח״כ אם נופל גם א״ע ואת ראיתו הקדומה אינו מבין. "
(חובת התלמידים פ' י''ב.)