נו נו.רואים משיעוריו ושיחותיו שהניתוח הבריסקאי אינה נחלתה הבלעדית של בריסק...
נו נו.
זה ברור שסב האדמור מסלונים היה מגיע לשיעורי הברכת שמואל. עיין בספר במחיצתם לרש לורנץ.
סגנון ההבעה וההגדרות הוא דבר שכן נתחדד בבריסק. וכל העולם הושפע ממנו.
חושבני בעל הבית אברהם.איזה סב?
אני סמוך ובטוח שהתכוונת לשבח, אבל יתכן שיהיו כאלו שעלולים לפרש את דבריך במשמעות של זלזול, כאילו מדובר בספר קל ולא עמוק המתאים לקריאה אחרי הטשולנט, ולא היא, ספר נתיבות שלום הוא ספר יסוד ועמוק מאד המעמיד בצורה מסודרת וברורה את יסודות ושרשי תורת החסידות, הוא אינו מתאים כלל לקריאה לאחר הטשולנט בישיבה רגל על רגל.ידוע שהקאצקער זצוק"ל לא כתב ד"ת שאמר,
והסביר שאינו רוצה שד"ת שלו יהיו בשביל יהודים שיתיישבו בשבת אחרי הטשולנט עם רגל על רגל ויקראו ווארטים לשבת
בנתיבות שלום זה נראה שבא להשלים את החסר לספרים כאלו לקריאה אחרי הטשולנט בשבת
וודאי ווודאי שהתכוונתי לשבח אם לא הבינו את דברי כראוי הבהירםאני סמוך ובטוח שהתכוונת לשבח, אבל יתכן שיהיו כאלו שעלולים לפרש את דבריך במשמעות של זלזול, כאילו מדובר בספר קל ולא עמוק המתאים לקריאה אחרי הטשולנט, ולא היא, ספר נתיבות שלום הוא ספר יסוד ועמוק מאד המעמיד בצורה מסודרת וברורה את יסודות ושרשי תורת החסידות, הוא אינו מתאים כלל לקריאה לאחר הטשולנט בישיבה רגל על רגל.
הקאצקער - אם באמת אמר כן, או צדיקים אחרים שאומרים כן בשמם - אמרו זאת מרוב ענוותנותם, שלא החשיבו את דברי תורתם אלא כדברים קלים שניתן לקוראם שבת אחרי הטושלנט, רגל על רגל. אבל מי אנו שנעיז לומר כן על דברי תורתם של גדולים וצדיקים???
יש בדבריך כי רואים שחסידי סלונים קרובים מאוד ללטאים בהרבה מן הדברים.לאו דווקא מסויים. אך זה ודאי שהניתוח הלמדני בריסקאי השפיע. רואים סאת גם בשיעוריו בסוגיות.
כך זה נראה. לא מידיעה ברורה.
איזה ספרים יש עם שיעוריו בסוגיות ??לאו דווקא מסויים. אך זה ודאי שהניתוח הלמדני בריסקאי השפיע. רואים סאת גם בשיעוריו בסוגיות.
כך זה נראה. לא מידיעה ברורה.
רבו הגירסאות מדוע לא נשתיירה לנו תורתו של הגאון מקוצק זיע''א יש גירסא שאמר לרי''מ לוין לשרוף כתביו לפני שנפטר ויש שאמרו שמעוצם גאונותו לא היתה בו סבלנות לכתוב תורתוידוע שהקאצקער זצוק"ל לא כתב ד"ת שאמר,
והסביר שאינו רוצה שד"ת שלו יהיו בשביל יהודים שיתיישבו בשבת אחרי הטשולנט עם רגל על רגל ויקראו ווארטים לשבת
לדעתי זה העוצמה בנתיבות שלום, שיש בו הבחינה שכ''א לפום חורפיה, גם הגרסן השיטחי ימצא בו טעם לפום השגתו ,וגם הלמדן החריף ימצא בו טעם ועמק, מחמת היות הספר כתוב בלשון פשוטה ובהירות מיטבית ומאידך עם עומק והתבוננות עד בלי די.בנתיבות שלום זה נראה שבא להשלים את החסר לספרים כאלו לקריאה אחרי הטשולנט בשבת
יש כמה כרכים "נתיבות שלום" על המסכתות הישיבתיותאיזה ספרים יש עם שיעוריו בסוגיות ??
מי זה?רבו הגירסאות מדוע לא נשתיירה לנו תורתו של הגאון מקוצק זיע''א יש גירסא שאמר לרי''מ לוין
לשרוף כתביו לפני שנפטר ויש שאמרו שמעוצם גאונותו לא היתה בו סבלנות לכתוב תורתו
החידושי הריםמי זה?
שמו של החידושי הרי"ם היה אלתרהחידושי הרים
צודק מר טעות סופר היתה בישמו של החידושי הרי"ם היה אלתר
שמו של החידושי הרי"ם היה רוטנברגשמו של החידושי הרי"ם היה אלתר
נא לפרטשמו של החידושי הרי"ם היה רוטנברג
נכדיו נהיו אלתר משום מעשה שהיה
אגב זה מתחיל מהמייסד בעל יסוד העבודה שדרך הבירור שלו ממש עיונית הלכתית.יש בדבריך כי רואים שחסידי סלונים קרובים מאוד ללטאים בהרבה מן הדברים.
הרי"מ לוין היה נכדו של השפ"א ושר הסעד בממשלת ישראליש גירסא שאמר לרי''מ לוין
שמו של החידוה"ר בתחילת ימיו היה רוטנברג ולאחר מכן הוא עצמו החליף את שמושמו של החידושי הרי"ם היה רוטנברג
נכדיו נהיו אלתר משום מעשה שהיה
מפחד השלטונות שרדפו אחריו בשל מלחמתו בגזירת הלבושנא לפרט