התפרסם היום מכתב מגדולי הרבנים,
שאין לקנות מגילה מסופר שאינו בקי בהלכות אלו כמו בהלכות סת"ם,
ונימוקם הוא, שהרי עיקר מה שנהגו בכך המתחילים לכתוב מגילה גם בלי תעודה, הוא מהטעם שבמגילה אפי' רובה כשירה,
אבל מאחר שהיינו רק בדיעבד והיינו באופן שאין לו מגילה אחרת, אבל לכתחילה כיון שיש לו אחרת לא יקנה מגילה כזאת,
ולענ"ד לא זכיתי להבין דבריהם,
כי סו"ס אין אנו יודעים בוודאי שיש פסול גמור במגילה שכתבו סופר מתחיל שעדיין לא בקי בכל פרטי הלכותיהן,
וכגון הרבה סופרים מתחילים שאינם מוחקים שום דבר מעצמם רק נותנים לאחרים הבקיאים, ובכל שאלה אינם מכריעים בעצמם אלא ע"י מורה ובקי,
ועל כן מסתבר מאד שבדבר שכשר בדיעבד אין צריכים לחשוש בספק,
ובפרט בעניין זה שהוא נוגע הרבה לפרנסת הסופרים שכמעט לא יתכן שסופר לא יתחיל לכתוב עד שייבחן על כל פרטי הלכותיהן,
וזהו בגדר תקנה שאין הציבור יכול לעמוד בהן.
שאין לקנות מגילה מסופר שאינו בקי בהלכות אלו כמו בהלכות סת"ם,
ונימוקם הוא, שהרי עיקר מה שנהגו בכך המתחילים לכתוב מגילה גם בלי תעודה, הוא מהטעם שבמגילה אפי' רובה כשירה,
אבל מאחר שהיינו רק בדיעבד והיינו באופן שאין לו מגילה אחרת, אבל לכתחילה כיון שיש לו אחרת לא יקנה מגילה כזאת,
ולענ"ד לא זכיתי להבין דבריהם,
כי סו"ס אין אנו יודעים בוודאי שיש פסול גמור במגילה שכתבו סופר מתחיל שעדיין לא בקי בכל פרטי הלכותיהן,
וכגון הרבה סופרים מתחילים שאינם מוחקים שום דבר מעצמם רק נותנים לאחרים הבקיאים, ובכל שאלה אינם מכריעים בעצמם אלא ע"י מורה ובקי,
ועל כן מסתבר מאד שבדבר שכשר בדיעבד אין צריכים לחשוש בספק,
ובפרט בעניין זה שהוא נוגע הרבה לפרנסת הסופרים שכמעט לא יתכן שסופר לא יתחיל לכתוב עד שייבחן על כל פרטי הלכותיהן,
וזהו בגדר תקנה שאין הציבור יכול לעמוד בהן.