- הודעות
- 226
- תודות
- 645
- נקודות
- 116
אני שואל בלי קשר לפטור וכו'שינסה להוציא פטור וכדו' אבל לא על חשבון הלומדי תורה.
האם מישהו מגדו"י אישר לבחור שלא לומד ללכת לצבא?
כאשר כולם יודעים שאחת דתו להיפגע ברוחניות?
אני שואל בלי קשר לפטור וכו'שינסה להוציא פטור וכדו' אבל לא על חשבון הלומדי תורה.
לא נראה לי שיש כזה דבר.האם מישהו מגדו"י אישר לבחור שלא לומד ללכת לצבא
ח"ו.אני שואל בלי קשר לפטור וכו'
האם מישהו מגדו"י אישר לבחור שלא לומד ללכת לצבא?
כאשר כולם יודעים שאחת דתו להיפגע ברוחניות?
ואם יאמרו לך לחלל שבת תשמע להם???כי אותי לימדו 'אפילו אומר לך על שמאל שהוא ימין ועל ימין שהוא שמאל - שמע להם'.
אין סיבה לשליחת חיצים ורעמים, היות ורק העליתי נקודה.ואם יאמרו לך לחלל שבת תשמע להם???
הכוונה ב'אומר לך על ימין שהוא שמאל שמע לו', כשיש ויכוח במסגרת ההלכה מה לעשות ואתה חושב אחרת שאי"ז נכון,
אעפ"כ שמע לו, אפי' שלדעתך הוא אומר על ימין שהוא שמאל.
והדברים פשוטים.
אכן. פשוטים מאד.והדברים פשוטים.
גם לו ח"ו היה המדובר בבנך שלך?...ח"ו.
אבל ברצוני להעלות נקודה:
ואם אכן קרה כדבר הזה שהתירו הרבנים לאחד ללכת לצבא, האם תקבלו דבריהם או שמא תצאו נגדם בחוד וחנית?
כי אותי לימדו 'אפילו אומר לך על שמאל שהוא ימין ועל ימין שהוא שמאל - שמע להם'.
המדובר כאן הוא על שליחת בחור לצבא בידיעה שזה יגרום להיפגע ברוחניותהייתה כאן עדות שאחד מגדו"י נתן היתר לבחור להתגייס, ואני שואל: ואם זה נכון, מה קורה כאן?
הוא לא רב ח"ו? אין לקבל פסקיו חלילה? האם זה כחילול שבת?
ועוד יותר: האם רבנים שנותנים היתר כזה, האם הם כמורים לחלל שבת? האם צריך להוקיעם ואת קהילותיהם?
וזה ממש כחילול שבת, שאם יאמר גדול בישראל לעשות זאת צריך להוקיעו ואת קהילתוהאם מישהו מגדו"י אישר לבחור שלא לומד ללכת לצבא?
כאשר כולם יודעים שאחת דתו להיפגע ברוחניות?
אכן, אך גם ע"ז אמרו כאן שלא יהיה כדבר הזה לעולם, וא"כ על מה גדו"י דנים בכלל?הדיון על היעדים הוא כשיהיה מסגרת כשירה, וע"ז לא היה ויכוח ח"ו.
יש את הטיעון שכבר הזכירו פה שהעניין הוא הסברתי כלפי חוץ שהמאבק יעמוד על יבנה וחכמיה וממילא אין בשתיקה המדוברת הכרח, והמבחן הוא מה ההוראה הפרטית לאחד שלא לומד."מדשתקו רבנן שמע מינה ניחא להו"
כמדומני שמתחילה המערכה גדולי הדור הליטאים והחסידים
לא הזכירו את אלו שאינם לומדים תורה שאין עליהם להתגייס ומדשתקו וכו'
החוק המדובר מגיע ליעדים של חמישים אחוז ממחזור, וממילא הוא כולל בו גם בני ישיבות לומדי תורה, ולכן שוב אי''ז הוכחה, בפרט שכל אחד מבין שגם בהנחה ויקרה נס והחוק יעבור, הוא לא יהיה ישים בשטח, וזה חלק מהמאבק של החכי''ם בחרדים שלא יוכלו ליישם אותו ( ע''ע סנקציות אישיות וכו')לבד מזאת שהחוק שמנסים לקדם, שהוא מוסכם על החכי"ם החרדים יש בו יעדים שמתכננים לקחת מאלו שאינם לומדים
הבעיה בצה''ל אינה רק נושא הקלקול, אלא יותר מכך הנושא של הציונות וכמו שכתב מרן הגר''ד לנדו שליט''א על ההסתדרות הציונית שאסור להתחבר עמהם וק''ו שירות צבאי שאינו רק חיבור סימלי בעלמא אלא שרות של הישות הציונית....ולעולם לא יהיו קיימות....
אין מצב שצה"ל ימסור את הנהגת חייליו לסמכות תורנית הלכתית.
א. לדעתך חומר הקלקול גדול מחומר הציונות? כלומר עדיף חילוני אנטי ציוני על פני חרדי ציוני?הבעיה בצה''ל אינה רק נושא הקלקול, אלא יותר מכך הנושא של הציונות וכמו שכתב מרן הגר''ד לנדו שליט''א על ההסתדרות הציונית שאסור להתחבר עמהם וק''ו שירות צבאי שאינו רק חיבור סימלי בעלמא אלא שרות של הישות הציונית.
לא יודע, נגיד שקלקול גרוע יותר, מדוע זה נוגע לטיעון שלי שלבד מהבעיה של הקלקול בצה''ל שהיא פתירה אולי, יש בעיה של ציונות.א. לדעתך חומר הקלקול גדול מחומר הציונות? כלומר עדיף חילוני אנטי ציוני על פני חרדי ציוני?
ראשית יסכים מר כי לא גרע הצבא מן ההסתדרות הציונית ( אא''כ יש בידך חילוק אשמח לשמוע.)ב. אשמח לפישוט המושג "היישות הציונית" הרי לשיבת ציון - אני מקווה שאתה מתפלל שלושה פעמים ביום, מרן הגר"ד לננו - דיבר על חיבור למוסדות מופשטים, אתה פה מדבר על "מעבר לחיבור" זה שירות של "הישות הציונית" וזה כבר משהו מעניין.
לא יודע, נגיד שקלקול גרוע יותר, מדוע זה נוגע לטיעון שלי שלבד מהבעיה של הקלקול בצה''ל שהיא פתירה אולי, יש בעיה של ציונות.
ראשית יסכים מר כי לא גרע הצבא מן ההסתדרות הציונית ( אא''כ יש בידך חילוק אשמח לשמוע.)
ולתפיסתי זה אף גרוע יותר מן ההסתדרות , משום שבהסתדרות זה הצהרה בעלמא על היותך חלק מהגוף הציוני כגוף מופשט כפי שכתבת , אמנם מאידך צה''ל הוא בעצם הגוף שמגן על הלאום הציוני, וממילא זה השתתפות דה-פקטו בקיום של הלאום הציוני שכדברי הגר''ד לנדו שליט''א מטרתו כפירה.
( ישות במילון היינו דבר בעל קיום עצמאי, והתנועה הציונית הינה ישות לכל דבר ועניין במובן של רעיון-אידאולוגיה , מדינה , צבא.)
נ.ב לא ירדתי לעומק השאלה ''הרי לשיבת ציון - אני מקווה שאתה מתפלל שלושה פעמים ביום'' מה עניין לדידן וכי מוסלמי אנוכי?
אני רק רוצה להביןהבעיה בצה''ל אינה רק נושא הקלקול, אלא יותר מכך הנושא של הציונות וכמו שכתב מרן הגר''ד לנדו שליט''א על ההסתדרות הציונית שאסור להתחבר עמהם וק''ו שירות צבאי שאינו רק חיבור סימלי בעלמא אלא שרות של הישות הציונית.
הציונות היא תנועה רעיונית שתמציתה לקיחת העם היהודי שזהותו בנויה על מסגרת דתית והפיכתו ללאום היינו מדינה צבא ובתמצית "ככל העמים בית ישראל". ללא שיוך לעניין הדתי (אולי כמאפיין לאומי)המדינה והצבא אינם מוסדות הציונים. הם מוסדות החילונים.
הבעיה הוא, שבצבא מחנכים לערכים ציוניים וחילוניים.
שאלה יפה וניכר עליך כי כשמך כן אתה.אני רק רוצה להבין
אפשר לעבוד כמזכיר במשרד הביטחון או בצה"ל?
מה הם הגבולות של שירות של ה"ישות הציונית"?
לא אמרת ש"מעבר לבעיית הקלקול יש ציונות" אמרת "יותר מכך". ועיין.לא יודע, נגיד שקלקול גרוע יותר, מדוע זה נוגע לטיעון שלי שלבד מהבעיה של הקלקול בצה''ל שהיא פתירה אולי, יש בעיה של ציונות.
מצד אחד חמור יותר - כי הצבא הישראלי הוא כוך היתוך בהגדרתו, משא"כ ההסתדרות.ראשית יסכים מר כי לא גרע הצבא מן ההסתדרות הציונית ( אא''כ יש בידך חילוק אשמח לשמוע.)
מבחינת היותו המגן פחות התרגשתי, מבחינת היותו כור היתוך לנערים - זה בעייתי.ולתפיסתי זה אף גרוע יותר מן ההסתדרות , משום שבהסתדרות זה הצהרה בעלמא על היותך חלק מהגוף הציוני כגוף מופשט כפי שכתבת , אמנם מאידך צה''ל הוא בעצם הגוף שמגן על הלאום הציוני, וממילא זה השתתפות דה-פקטו בקיום של הלאום הציוני שכדברי הגר''ד לנדו שליט''א מטרתו כפירה.
כן, זה אני יודע, אני מדבר מה אתה מתכוון כיום "התנועה הציונית" למעשה ולא כשם.( ישות במילון היינו דבר בעל קיום עצמאי, והתנועה הציונית הינה ישות לכל דבר ועניין במובן של רעיון-אידאולוגיה , מדינה , צבא.)
כי עצם המילה "ציונות" היא לא פסולה ממקורה. זו שאיפה של כל יהודי שיבוא משיח ויבנה בית המקדש ונשוב לציון כלילת יופי. במהרה בימינו.נ.ב לא ירדתי לעומק השאלה ''הרי לשיבת ציון - אני מקווה שאתה מתפלל שלושה פעמים ביום'' מה עניין לדידן וכי מוסלמי אנוכי?
הם התגשמות חזון הציונים. מעצם הוויתם הם מוסדות ציניים. אם כי לאט לאט אני חושב שהדור הבא כבר פחות מבין את רעיון הציוניות ובטח את ההקשר למדינה.המדינה והצבא אינם מוסדות הציונים. הם מוסדות החילונים.
גםהבעיה הוא, שבצבא מחנכים לערכים ציוניים וחילוניים.
אם נאבקו על אדם שלא היו צריכים להיאבק עליו לא קרה כלום.וכנראה הוטעה כבוד הרב (וגם כל הנאבקים על אותו עידן.