רמב"ן על התורה [סוף פרשת אמור] הביא בשם חכמי צרפת, דקודם מתן תורה הלכו אחר הזכר, [כלומר יהודי שבא על הנכרית הוולד יהודי]
וז"ל: והצרפתים אומרים כי טעם הגרות מפני שהיה קודם מתן תורה, והיה משפטו לילך אחר הזכר ממה שאמרו (יבמות עח ב) באומות הלך אחר הזכר.
רמב"ן על התורה [סוף פרשת אמור] הביא בשם חכמי צרפת, דקודם מתן תורה הלכו אחר הזכר, [כלומר יהודי שבא על הנכרית הוולד יהודי]
וז"ל: והצרפתים אומרים כי טעם הגרות מפני שהיה קודם מתן תורה, והיה משפטו לילך אחר הזכר ממה שאמרו (יבמות עח ב) באומות הלך אחר הזכר.
יל"ע בקטן שמטבילים אותו על דעת בית דין [-כתובות יא .]
יכול למחות כשאומרים לו בפעם הראשונה.
ומעתה אם לא נודע לה, עד שהולידה ולד ואו-אז סיפרו לה ועשתה מחאה שאינה רוצה בזה.
האם גוי' והולד יתכן שנשאר יהודי בהיות ובשעת ההריון והלידה היה מצב של יהדות [-מכאן ולהבא למפרע?]
יל"ע בקטן שמטבילים אותו על דעת בית דין [-כתובות יא .]
יכול למחות כשאומרים לו בפעם הראשונה.
ומעתה אם לא נודע לה, עד שהולידה ולד ואו-אז סיפרו לה ועשתה מחאה שאינה רוצה בזה.
האם גוי' והולד יתכן שנשאר יהודי בהיות ובשעת ההריון והלידה היה מצב של יהדות [-מכאן ולהבא למפרע?]
יל"ע גר עמלקי - מי נימא באומות הלך אחר הזכר, ומיגו דחאיל עלי' שם עמלקי -שחייבים להרגו אפי' אחר הגירות, מי נימא שעי"ז מתייחס אחר אביו אף לגירות וצ"ע, מסברא נר' שליתא.
יל"ע גר עמלקי - מי נימא באומות הלך אחר הזכר, ומיגו דחאיל עלי' שם עמלקי -שחייבים להרגו אפי' אחר הגירות, מי נימא שעי"ז מתייחס אחר אביו אף לגירות וצ"ע, מסברא נר' שליתא.
מיגו כח טענה?
וגם מנא ליה דחאיל עליה שם עמלק, דכיון שהוא גוי אינו מתייחס אחר אביו.
וגם מש"כ דגר עמלקי חייבים להורגו, לכאו' זה חידוש, (וכמדומה דנו בזה באחרונים).
יל"ע גר עמלקי - מי נימא באומות הלך אחר הזכר, ומיגו דחאיל עלי' שם עמלקי -שחייבים להרגו אפי' אחר הגירות, מי נימא שעי"ז מתייחס אחר אביו אף לגירות וצ"ע, מסברא נר' שליתא.
מיגו כח טענה?
וגם מנא ליה דחאיל עליה שם עמלק, דכיון שהוא גוי אינו מתייחס אחר אביו.
וגם מש"כ דגר עמלקי חייבים להורגו, לכאו' זה חידוש, (וכמדומה דנו בזה באחרונים).