חידה בהלכה - חצי פסוק | אוצר החידות| דף 3 | פורום אוצר התורה חידה בהלכה - חצי פסוק | אוצר החידות| דף 3 | פורום אוצר התורה

חידה בהלכה חצי פסוק (29 צופים)

"מפני שהתורה אמרה כי כל שאור וכל דבש לא תקריבו ממנו אשה לה'"
והפסוק מתחיל "כל המנחה אשר תקריבו לה'".
שם הוא בדרך לימוד
 
בברכת שופרות יש חצי פסוק (ה' צב' יגן עליהם)
הוא חלק מברכה אז אין כ"כ ראיה
אמנם בשו"ת רב פעלים עמד בזה וכתב שהוא דרך תפילה
עי' בנשמ''א על כלל ה' ס''ב
אך צ"ע דחצי פסוק זה וה' צבאות יגן אינו תפלה דאל"כ היה ראוי לומר יגן עלינו. ובאמת בגמ' לא מוכרח שיאמרו חצי פסוק זה. דהכי איתא שם אם בא לומר שופרות של פורעניות עו"כ אומר וה' אלהים בשופר יתקע וכתיב ה' צבאות כו'. והיינו דהגמרא מייתי זה לראיה דפסוק וה' בשופר יתקע מיירי מפורענות עו"כ. די"ל דהכי פירושו דקרא שילך בסערות תימן היינו סערה הבא מתימן. ולכך מייתי מדסמך לו ה' צבאות יגן עליהם וא"כ ע"כ פסוק ראשון שילך בסערה לארץ תימן. ואפשר דמש"ה הרי אנו אומרים חצי פסוק זה. דבר"ה כיון דהוא יומא דדינא צריך שיהיה דבורו מבורר כדכתבו הפוסקים גבי לחיים. ובזה מתורץ לי מה שהיה קשה לי כמה שנים למה מסיימים כן תגן על עמך ישראל ובזה מתורץ שאנו מוכרחים לומר חצי פסוק זה כדי לברר מתוכו לפסוק דלעיל מיירי מפורענות עו"כ. אך כיון דאסור לומר חצי פסוק בדרך קריאת פסוקים. ולכן אנחנו עושים מחצי פסוק זה תפלה ר"ל כמו שהבטחת שתגן עליהם ומסיימים כן תגן על עמך.
 
אך כיון דאסור לומר חצי פסוק בדרך קריאת פסוקים.
מעניין, כי חידה זו מוכיחה ההיפך
ויעידו המוני התשובות עד עכשיו, חוץ מהתשובה האמיתית
 
מהיכן ניתן להביא ראיה שמותר לומר פסוק לא שלם (עם שם ה') ממנהג שנהגו בו כל ישראל?
ישימך אלוקים כאפרים ומנשה
שש זכירות- רק הישמר לך
וכן על כן ברך ה' את יום השבת ויקדשו.
 

הודעות מומלצות

בספר הדור והתקופה עמוד לב מספר רבי אליקים...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון