ומי אמר לך שפירוש 'שבטו' היינו שלוקח מקל עץ עם ברזלים בקצה וחובט בכל הכח בפרצופו של בנו?
גם בפליק קטן ומרגיע ומיישר מקיימים את זה
איפה ראית במה שכתבתי שמדובר על מקל עץ עם ברזלים בקצה/נעל ממוסמרת
אני רק הגבתי על ההקצנה לכיון של אפס הכאה
בכל אופן
שבט בלשה"ק זה מקל
נכון שמי שיאמר שמדובר על קיסם שיניים לא תהיה לי הוכחה נגדו
אבל ברור שהכונה בפסוקים במשלי מדברים על הכאה כואבת
מסתבר שלא אכזרית
אבל כל הנרתעים והמרתיעים מהאפשרות להכות ילד שמתנהג שלא כראוי לא מסכימים להסביר ולענות על השאלה שלי
מה היה רע לשלמה המלך בשיטת הגזר שהוא מדבר כל הזמן רק על שיטת המקל
כל ההודעות שלך הם לא קשורות לשאלה שלי
כי אני מסכים איתך שיש מכות מחנכות ויש מכות נוקמות
וברור שמי שנוקם הוא לא מחנך
ומי שמחנך בודק כל ילד לגופו וכל עניין לגופו
ולכן תאורים של אנשים לא הגונים שניצלו את המצב שהיה מקובל להכות ופרקו את ייצריהם הרעים על ה"חניכים" ברור שהם עברינים
אבל לכן מה זה קשור לעצם העניין
השאלה היא לא האם יש אנשים עברינים
כי התשובה היא כן
ופעם כמו היום ובכל תקופה הם משתוללים כפי שהתרבות המקומית והזמנית מרשה להם
השאלה היא האם אנשים הגונים ושקולים אמורים להשתמש בכלי הענישה לחינוך או לא (וכדוגמא הצורה אותה אתה מתאר שאתה מחנך בעצמך)
וע"ז נצטרך לענות שאם פעם אנשים חכמים לא תעדפו את שיטת ה"בטובות" וכן נקטו באמצעי ענישה ככלי בחינוך
נצטרך לעמול קשה לפרוך את חכמתם לפני שנפסול את מסקנותיהם