- הודעות
- 226
- תודות
- 645
- נקודות
- 116
????הטעם המובא בשבט הלוי הוא לחלוטין לא רציני,
התנסחות לא ראויה...
????הטעם המובא בשבט הלוי הוא לחלוטין לא רציני,
מה לעשות, זה נימוק לא רציני [וכי השבט הלוי הוא הרמב"ם?]????
התנסחות לא ראויה...
ידידי היקר ר' יואל שילה שליט"אהטעם המובא בשבט הלוי הוא לחלוטין לא רציני,
בעיה בהתנסחות הכוונה שהתוכן נכון רק צורת הניסוח בעייתי.מה לעשות, זה נימוק לא רציני [וכי השבט הלוי הוא הרמב"ם?]
הויכוח הזה מופיעה בשלל צורות
רובא דעלמא מחונכים שלא להעביר ביקורת עניינית על פסק של פוסק מפורסם, אא"כ קדם אותם כבר פוסק אחר שערער עליו
דא עקא שהחינוך הזה מוביל לסתימת השכל שאפילו חלילה לא לחשוב משהו נגד הפסק, וחיייבים להתעקם מאד כדי להצדיק את הדברים
[דוגמא לדבר - המתקפה עלי -- בנושא שליח למשלוח מנות]
ונמצא שכדי שחלילה לא לערער את הגדלות של הגדולים - מעקמים את השכל לחשוב שכל דבר שהם כתבו הוא ללא שום אופציה של טעות
ונמצא שמעקמים את הנושא\הסוגיא, כדי שלא להוציא דבר מגונה מפיו
לא נראה לי שמתפקידי לגונן על אדם גדול במה שהוא כתב לא נכון, כלומר בטעות גמורה
להביא את סוגיית מרכב בהקשר של נהיגת נשים - הוא לחלוטין לא נכון
ולהצדיק את זה - זה לחלוטין עיקום של הסוגיא
ואין לנו שום רשות לעשות את זה
ולכן כתבתי שהיו לו טעמים אחרים, לא צריך הרבה להתאמץ כדי לדעת מה הם היו [באמת נהיגה לנשים הוא לא ממש לעניין, ולכן אמורים להתיר רק בהכרח גמור, כגון בתי שצריכה לדפוק משמרות בשעות נוראיות כאחות בבית חולים בחיפה - ואין לה דרך סבירה להגיע שלא בנהיגה, כי הנהיגה במקרים רבים מחספסת], והוא כתב את הטעם הראשון שעלה בראשו, כפי שהוא עצמו הצהיר שעושה פעמים רבות.
ואיני מוכן לעקם את השכל לומר שהטעם של מרכב הוא רלוונטי
גם במחיר שכולכם תצאו נגדי
בעיה בהתנסחות הכוונה שהתוכן נכון רק צורת הניסוח בעייתי.
ויש כאלה שצורת הניסוח שלך צורם כשהמדובר הוא א' מגדולי הפוסקים.
גם אם אתה צודק.
נכוןהויכוח הזה מופיעה בשלל צורות
רובא דעלמא מחונכים שלא להעביר ביקורת עניינית על פסק של פוסק מפורסם, אא"כ קדם אותם כבר פוסק אחר שערער עליו
דא עקא שהחינוך הזה מוביל לסתימת השכל שאפילו חלילה לא לחשוב משהו נגד הפסק, וחיייבים להתעקם מאד כדי להצדיק את הדברים
[דוגמא לדבר - המתקפה עלי -- בנושא שליח למשלוח מנות]
ונמצא שכדי שחלילה לא לערער את הגדלות של הגדולים - מעקמים את השכל לחשוב שכל דבר שהם כתבו הוא ללא שום אופציה של טעות
ונמצא שמעקמים את הנושא\הסוגיא, כדי שלא להוציא דבר מגונה מפיו
לא נראה לי שמתפקידי לגונן על אדם גדול במה שהוא כתב לא נכון, כלומר בטעות גמורה
להביא את סוגיית מרכב בהקשר של נהיגת נשים - הוא לחלוטין לא נכון
ולהצדיק את זה - זה לחלוטין עיקום של הסוגיא
ואין לנו שום רשות לעשות את זה
בלי להכנס לעצם הנושאדא עקא שהחינוך הזה מוביל לסתימת השכל שאפילו חלילה לא לחשוב משהו נגד הפסק, וחיייבים להתעקם מאד כדי להצדיק את הדברים
אין לרגישויות סוף, כל אחד בעל סף רגישות שונה, שלזה כל ביקורת הכי עניינית ובמילים הכי עדינות - אסורה, כי הרי גדולי ישראל כמלאכים, ואצל אחר אפשר להשמיע ביקורת על הסברא אבל חלילה לא לומר במפורש שהרב טעה, ואצל אחר, כולם מסוגלים לטעות ורק צריך להיות מכובדים, ואצל אחר אפשר לכסח נחרצות כי הרי אני לא דן על האיש אלא על הסברא המסויימת הזולומר שפלוני טעה יש צורה לומר זאת באופן מכובד יותר בלי להקל מעוצמת הביקורת
אז תכנס לעצם הנושא ותבאר בבקשה בטוב טעם מה הקשר בין הראיה ובין מה שהוא רצה להוכיח.בלי להכנס לעצם הנושא
משפט זה תמוה ביותר ביותר, ובפרט כאשר מופנה אל מרן הגר"ש.
אני לא מאמין בזהאם כן הלשון צריכה להיות כך, אחר נשיקת רגליו אלף פעמים של מרן וכו' [כאשר שמעתי כשהפריך את החזון איש].. ולכאורה לפי קוצר דעתנו, ומיעוט ידיעת הקדמות כמוהו, עלינו לעמול ולהתייגע שבעים שנה רצופים על כל טיפת דיו שלו...
לא מאמין במה?אני לא מאמין בזה
או באחר נשיקת רגליו אלף פעמים של מרן וכו'
או בקוצר דעתנו, מיעוט ידיעת הקדמות כמוהו
?עלינו לעמול ולהתייגע שבעים שנה רצופים על כל טיפת דיו שלו...
הטעם המובא בשבט הלוי הוא לחלוטין לא רציני, שלמד זאת ממה שבסוגיא דאביגיל אמרו שדרך נשים שלא לרכב, שינה הכתוב ובנשים קרא מושב ובאנשים מרכב
והרי שם הטעם הוא מפני שהפיסוק נראה, ואין קשר בכלל ל'נהיגת נשים'
ובפרט ביושבת בתוך רכב שכלל לא ניתן לראות את אופן הישיבה
וצ"ל כפי ששמעתי בשמו פעם שהיו לו הרבה טעמים להרבה נושאים - אך כשכתב כתב רק מקצת
יש משהו כזה בשבט הלוי כשחולק על החזו''א בדין גרו''ק (לא הצלחתי למצוא עכשיו, כמדומני משהו כמו ''ואם כי רב גובריה מאוד מאוד וכל איברי רותתין מכח תורתו וכו'') אבל לא ממש בסגנון הקיצוני שכ' הרב @הייליג וגם יש חילוק גדול בין החזו''א לבין הגר''ש ואזנר זצ''ל.אני לא מאמין בזה
אם מותר לי להעז לשאול אותך באיזו ישיבה התחנכת?הויכוח הזה מופיעה בשלל צורות
רובא דעלמא מחונכים שלא להעביר ביקורת עניינית על פסק של פוסק מפורסם, אא"כ קדם אותם כבר פוסק אחר שערער עליו
דא עקא שהחינוך הזה מוביל לסתימת השכל שאפילו חלילה לא לחשוב משהו נגד הפסק, וחיייבים להתעקם מאד כדי להצדיק את הדברים
[דוגמא לדבר - המתקפה עלי -- בנושא שליח למשלוח מנות]
ונמצא שכדי שחלילה לא לערער את הגדלות של הגדולים - מעקמים את השכל לחשוב שכל דבר שהם כתבו הוא ללא שום אופציה של טעות
ונמצא שמעקמים את הנושא\הסוגיא, כדי שלא להוציא דבר מגונה מפיו
לא נראה לי שמתפקידי לגונן על אדם גדול במה שהוא כתב לא נכון, כלומר בטעות גמורה
להביא את סוגיית מרכב בהקשר של נהיגת נשים - הוא לחלוטין לא נכון
ולהצדיק את זה - זה לחלוטין עיקום של הסוגיא
ואין לנו שום רשות לעשות את זה
ולכן כתבתי שהיו לו טעמים אחרים, לא צריך הרבה להתאמץ כדי לדעת מה הם היו [באמת נהיגה לנשים הוא לא ממש לעניין, ולכן אמורים להתיר רק בהכרח גמור, כגון בתי שצריכה לדפוק משמרות בשעות נוראיות כאחות בבית חולים בחיפה - ואין לה דרך סבירה להגיע שלא בנהיגה, כי הנהיגה במקרים רבים מחספסת], והוא כתב את הטעם הראשון שעלה בראשו, כפי שהוא עצמו הצהיר שעושה פעמים רבות.
ואיני מוכן לעקם את השכל לומר שהטעם של מרכב הוא רלוונטי
גם במחיר שכולכם תצאו נגדי
לא מאמין בכל הסגנון הזהלא מאמין במה?
או ב
או ב
?
מה זה בכלל הנושא?אם מותר לי להעז לשאול אותך באיזו ישיבה התחנכת?
לדעתי הסגנון והגישה נובעים עפי"ר ממקום חינוכו ומשם מבסס האדם את סגנונו ואת היחס לגדולי הדור.
כבר כתבתי שבתוכן יתכן שאתה צודק.תדון על התוכן ולא על הצורה.