הדור הצעיר לאן?| דף 9 | פורום אוצר התורה הדור הצעיר לאן?| דף 9 | פורום אוצר התורה

הדור הצעיר לאן?

חוששני כי אתה מגזים, גם אם אדם מחזיק חלילה לצערנו בפרוץ מכאן ועד להיות חייבי כריתות הדרך רחוקה, מסכים איתך שהוא קרוב מאד ליפול ולעבור עבירה, אבל יש מחסום שיש אותו ליהודי, שרובא לא יעברו אותו.
נראה שאין טעם להמשיך בויכוח עד כמה שהוא במישור העובדתי וזה בכה וזה בכה. החשוב היה לי להעמיד דעתי.
 
כמדומה שעוד לא נכתבה תגובה מסוג זה.
נראה לי שבאמת כיום אין ברירה, מי ששולח את ילדו לישיבה פחות פרום שלא יהיה טענות אח"ז על כל מה שקורה, הלא ברור שבישיבות הפרום (לא פוניב'ז) המצב יותר טוב, לא הרי תפארתה כהרי וולפסון, ולכן החכם עיניו בראשו.
אותו דבר לא רק בשליחה לישיבה אלא גם בהתנהלות יום יומית, האם הבן מתחנך לפרומקייט (אין כוונתי לצדקות אלא לפרומקייט ממש, מהסוג של פאות גדולים, וכמובן לא בלחץ שכידוע אינו מוסיף טוב), ולא לסירוק השער וכו', ממילא חבריו הם יותר הפרומר'ס, ואכמ"ל בזה, וד"ל.
שיטת הפורמקייט לא הוכיחה את עצמה ולפו''ר גדולים הנזקים שהיא מנחילה כדוגמת ראקציות, חסכים , ילדותיות ועוד כהנה וכהנה, ע''פ התועלות שהצמיחה.
 
שיטת הפורמקייט לא הוכיחה את עצמה ולפו''ר גדולים הנזקים שהיא מנחילה כדוגמת ראקציות, חסכים , ילדותיות ועוד כהנה וכהנה, ע''פ התועלות שהצמיחה.
קשה לומר מה נכון, המצב הוא שכולם מבולבלים, וזה בבחינת אוי לי מיוצרי אוי לי מיצרי. וצדיק באמונתו(האישית) יחיה...
 
קשה לומר מה נכון, המצב הוא שכולם מבולבלים, וזה בבחינת אוי לי מיוצרי אוי לי מיצרי. וצדיק באמונתו(האישית) יחיה...
להיות מבולבל זו גם בחירה, ואפשר אחרת.
 
להיות מבולבל זו גם בחירה, ואפשר אחרת.
בהחלט אפשר אחרת, כשלא מכירים בצד שני בוודאי ובוודאי, כשתשים במאזני המשקל , מעמדה נייטרלית, ולא אומציונאלית, את אחינו הפרומערס,
ואת המתונים, כל אחד עומד על שלו, שהוא שומר על הדור, ועל היידישקייט, זה מביא הוכחה מכה, וזה מכה, ואם תתן מקום, תראה ששניהם צודקים, אלא מאי? לא אלמן ישראל, ושוב,וצדיק באמונתו יחיה. (מקולקלים, לצערנו יש בכל הצדדים, כי הנה פשה הנגע בדור....)
 
בהחלט אפשר אחרת, כשלא מכירים בצד שני בוודאי ובוודאי, כשתשים במאזני המשקל , מעמדה נייטרלית, ולא אומציונאלית, את אחינו הפרומערס,
ואת המתונים, כל אחד עומד על שלו, שהוא שומר על הדור, ועל היידישקייט, זה מביא הוכחה מכה, וזה מכה, ואם תתן מקום, תראה ששניהם צודקים, אלא מאי? לא אלמן ישראל, ושוב,וצדיק באמונתו יחיה. (מקולקלים, לצערנו יש בכל הצדדים, כי הנה פשה הנגע בדור....)
דבריך מזור ותרופה, אך אל נא אחי ננוח על זרי הדפנה, אין אומתנו אלא בתורתה, ולולי חברותא אזי מיתותא, ואין לך בית מדרש שאין בו חידוש, בשבעים פנים נלמדת ובי''ג נדרשת.
צא נא לבן סוגיא העמק שורשיה חזק יסודותיה, השתמש בכח הבחירה כי לכך נוצרתה
וכמובן כי מתוכנו תעלה הזעקה תשמע השעווה ''ונהיה אנחנו וצאצאינו כולנו יודעי שמך ולומדי תורתך לשמה''
 
חזור
חלק עליון