כתובות - תוס' שמובן רק בלומדע'ס | ים התלמוד כתובות - תוס' שמובן רק בלומדע'ס | ים התלמוד

ממגד שמים

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם 5 מאמרים
הודעות
446
תודות
1,097
נקודות
207
תוס' מצדד [כ:] ששטר בעד אחד פסול ,יען אי"ז דומיא דספר המקנה.
ואעפ"כ במקויים עד אחד מהשתיים כשר.
וצ"ע, וכאן הבן שואל מה נשתנה.
אמ' אפ"ל שביחס לקיום, כאשר מקיימים חתימה אחת, אזי ביחס לחתימה המקויימת דיינינן כאילו השטר לגמרי כשר ביחס ליתן לו תוקף של עד אחד ודו"ק. וכ"ה באבני נזר סימן תעב סק"ג [בחלק אורח חיים]
 
ואעפ"כ במקויים עד אחד מהשתיים כשר.
וצ"ע, וכאן הבן שואל מה נשתנה.
השטר עצמו כשר מדאו',
ולמעשה הוא דומיא דספא המקנה
אלא דמדרבנן כדי לקבל העדים בעי' קיום, וכנתקיים א' מן העדים הרי נתקבל עדותו
 
השטר עצמו כשר מדאו',
ולמעשה הוא דומיא דספא המקנה
אלא דמדרבנן כדי לקבל העדים בעי' קיום, וכנתקיים א' מן העדים הרי נתקבל עדותו
ל' הראשונים חספא בעלמא ובכתו' יט "מאן משוי שטרא-לווה"
וא"כ מבואר שמדרבנן נהי' כחספא בעלמא עד שיקויים ולכן השאלה מ"ט קיום בא' יועיל? ומוכרח שביחס לקיום הראשון דיינינן לי' שהוי בתוקפו, והדברים כמעט מבוארים בר"ן שם ח מדה"ר.
 
השאלה האם מדרבנן נעשה שטר.
לכאו' החילוק בין הרבנים דכאן היא
דלשיטת הר' ממגד שמים התקנה דקיום היא דין מדיני שטר,

ואילו להר' אוהב ספר וכ''ה לענ''ד התקנה היא דין מחודש שגורם שנקבל את השטר
 

הודעות מומלצות

מתוך ה'מגדלות מרקחים':...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון