חידת משפט - רמת צדיקות | חידות בתמונה| דף 2 | פורום אוצר התורה חידת משפט - רמת צדיקות | חידות בתמונה| דף 2 | פורום אוצר התורה
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה
אז ככה...
הצבע האדום אומר הכי גבוהה והצבע הירוק הכי נמוך.
"צידיקות" הכוונה לצדיקות... (טעות הבינה)
פתרון החידה הוא משפט חז"ל.
בדיוק!
החידה נפתרה!
@מי מלל כל הכבוד!
אדם צריך להיות בצבע אדום!!! הסיכה צריכה להיות בצבע האדום!!!
מה שכתוב אל תהי צדיק הרבה הכוונה שלא לאסור על עצמו דברים שהתורה לא אסרה
קיצור שולחן ערוך סימן כט סעיף ז
לפיכך צוו רבותינו - זכרונם - לברכה שלא ימנע האדם, אלא מן הדברים שהתורה אסרה לנו, ולא יאסור על - עצמו בנדרים ובשבועות דברים המותרים. כך אמרו זכרונם - לברכה לא דייך מה שאסרה תורה, אלא שאתה אוסר עליך דברים המותרים. ואסרו רבותינו - זכרונם - לברכה לסגף את - עצמו בתענית יותר מן הראוי, ועל כל הדברים האלו וכיוצא בהן, אמר שלמה - המלך - עליו - השלום אל תהי צדיק הרבה, ואל תתחכם יותר, למה תשומם, ואמר פלס מעגל רגלך וכל דרכיך יכונו.
 
מה שכתוב אל תהי צדיק הרבה הכוונה שלא לאסור על עצמו דברים שהתורה לא אסרה
לא בדיוק
(אחר העיון ראיתי ש)המקור למשפט הנ"ל הוא בקהלת (פ"ז פט"ז) ושם מפרש רש"י "אל תהי צדיק הרבה" - כשאול שדימה להיות צדיק וריחם על הרשעים, דהיינו גם להיות צדיק ורחמן הרבה זה לא טוב כשזה לא במקום (היינו כשזה נגד דברי ה' או התורה)
 
אני העתקתי את דברי הקצור שולחן ערוך וכך הוא פסק להלכה
ואין לזה שום סתירה מן המדרש
כי המדרש כתב את הכלל
שאל תעשה דברים שנראים שאתה צדיק אבל באמת אינך צדיק
ואפשר להביא הרבה דוגמאות
לכן מה שכתב הקצש''ע זה ממש בדיוק בדיוק כמו במדרש
 
ואין לזה שום סתירה מן המדרש
נכון, אבל ההגדרה היא שצדקות צריכה להיות בכפוף לרצון ה' והתורה ולא יותר
וזה מה שהבאתי מרש"י הנ"ל שאמרו לשאול ששם רואים שיש צדקות שהיא לא טובה
 

הודעות מומלצות

[URL='https://forum-otzar-hatorah.co.i...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון