מְכַשֵּׁפָה לֹא תְחַיֶּה. בבעל הטורים ג' במסורה, לא תחיה כל נשמה, החכמה תחיה בעליה וכו'.
ופלא כי
מכשפה לא תחיה בגימטריא
לא תחיה כל נשמה.
יש לומר שנרמז במסורה מה שאי' בשבת (פא:) מאי כשפים, כי הא דרב חסדא ורבה בר רב הונא הוו קא אזלי בארבא, אמרה להו ההיא מטרוניתא אותבן בהדייכו, ולא אותבוה, אמרה איהי מילתא אסרתה לארבא, אמרו אינהו מילתא שריוהא, אמרה להו מאי איעביד לכו, דלא מקנח לכו בחספא, ולא קטיל לכו כינא אמנייכו, ולא שליף לכו ירקא ואכיל לכו מכישא דאסיר גינאה.
ומובא בספר סיפורים נוראים לבעהמ"ח ספר מצרף העבודה ששמע מפי הרב הגאון ר' חיים מרדכי מרגליות בעהמ"ח ספר שערי תשובה על ש"ע א"ח, שסיפר שהרב הקדוש מהר"י בעש"ט ז"ל הקשה דבשלמא מלתא דידה לא נזכר בש"ס מצד שהוא שם טומאה, אבל מלתא דידהו שהוא שם טהרה למה לא נזכר בש"ס מה שאמרו בכדי שנדע הלחש במה ביטלו הכישוף, והרי מצאנו בכמה דוכתי שנזכרו לחשים לכמה ענינים, ואמר הוא ז"ל שביטול הכישוף הוא כשאומרים הפסוק מכשפה לא תחיה, ובתנאי שידע לכוון בכוונות הנסתרות המרומזים בפסוק זה, ודרש דרוש גדול סודות נפלאות בפסוק זה, ואמר שבאלו הכוונות יכולים לבטל כל מיני כישוף שבעולם, ואמר שגם רב חסדא ורבה בר רב הונא בטלו הכישוף באמרם פסוק זה בכוונות הנסתרות, כי מה שאמרו בש"ס אמרה איהי מלתא הוא כפשוטה שאמרה דבר של טומאה ולא נוכר מה שאמרה, אבל מלתא דידהו צ"ל מלת והוא ר"ת מכשפה לא תחיה, ובזה הפסוק בטלו הכישוף, כן אמר הבעל שם טוב הקדוש זצוקללה"ה. ואמר הרב ר' חיים מרדכי הנ"ל אחר ששמענו הפירוש הנפלא הזה טרחנו ועמלנו לחפש ספרי ש"ס ישנים, ומצאנו ש"ס ישן נושן אשר נדפס כמעט בהתחלת מציאות מלאכת הדפוס, ומצאנו כדבריו הקדושים, שמלתא שלה נדפס באות א' בסוף, ומלתא דידהו נדפס מלת בלא א' לבסוף, וגם נרשם למעלה נקודות כמו לסימן ר"ת, הנה זכינו לראות בחוש שתורתו של הבעל שם טוב הוא תורת אמת כמו למשה בסיני. עכ"ל.
וזהו מכשפה לא תחיה, שלא שלט בהם מכשפות, בגלל והחכמה תחיה בעליה, החכמה שהיה להם להיזהר בג' דברים הנ"ל הרמוזים בתיבת חכמה ר"ת חרס כינים מתירים האגודה.