חידה ספירת העומר - משפט מבטל תמימות | אוצר החידות חידה ספירת העומר - משפט מבטל תמימות | אוצר החידות
  • בשעה טובה ומוצלחת! העברנו את כל המאמרים והתגובות למדור החדש. לתשומת לבכם: תאריך פרסום התגובות התעדכן בעקבות ההעברה, אך כל התוכן נשמר בשלמותו. המדור כעת בהרצה, וב"ה בקרוב נפרסם עדכון כללים לגבי פרסום מאמרים, סדרות הרשאות גישה, ותוספת ניקוד. יתכנו מספר באגים ואנחנו עמלים על תיקונם בהקדם. בברכה צוות ההנהלה.
  • חדש בפורום הבלוגים התורניים: אנו שמחים לעדכן כי מעכשיו פורום "בלוגים תורניים" נפתח לתגובות – בשלב זה רק לבעלי הרשאה מתאימה, במסגרת תקופת הרצה. שימו לב: ייתכנו שינויים בהרשאות ובמדיניות בהתאם להתקדמות ההרצה.

הודעה חבר 6 נבחר כפתרון הטוב ביותר.

לשיטת הדבר אברהם אם סופר ב' ימים באותו יום?
אין הדיבור מבטל והדבר אברהם איירי רק במסופק (ולא ביודע מה הספירה וסתם סופר עוד ספירה) ולא הדיבור עצמו מבטל אלא דספירה מסופקת אינה ספירה וממילא לא קיים כלל המצוה
 
הרמב''ן עה''ת כתב דהמונה יותר ממ''ט ימים אינו תמימות, שהיתר כמו החסר איננו תמים
ונמצא לפי''ז שהאומר בשבועות היום נ' ימים בעומר ביטל דין תמימות
 
הרמב''ן עה''ת כתב דהמונה יותר ממ''ט ימים אינו תמימות, שהיתר כמו החסר איננו תמים
ונמצא לפי''ז שהאומר בשבועות היום נ' ימים בעומר ביטל דין תמימות
נראה שאין כוונתו בפועל שמי שיאמר כן ביטל דין תמימות, אלא שבעיקר הדבר, גם תוספת היא חסרון בתמימות, אבל אמירתו בפועל אינה מעלה ולא מורדת.
ושמא היינו אי לא קדש יום החמישים
 
נראה שאין כוונתו בפועל שמי שיאמר כן ביטל דין תמימות, אלא שבעיקר הדבר, גם תוספת היא חסרון בתמימות, אבל אמירתו בפועל אינה מעלה ולא מורדת.
לשונו 'שתהיינה מכוונות לא פחות ולא יותר' לא משמע כן
ושמא היינו אי לא קדש יום החמישים
איך זה קשור לעיקר הספירה?
 
איך זה קשור לעיקר הספירה?
זה לשונו שם "על כן "תספרו חמשים יום" שיספור שבע שבתות תשע וארבעים יום ויקדש יום החמשים הנספר בידו"
לשונו 'שתהיינה מכוונות לא פחות ולא יותר' לא משמע כן
שתהיינה מ"ט, הוא לא מתייחס לעצם המנין, ולא מזכיר במילה אחת את ספירת יום החמשים.
ופשוט, שחידוש גדול שכזה היה לו לרמב"ן לפרש שיחו.
 
זה לשונו שם "על כן "תספרו חמשים יום" שיספור שבע שבתות תשע וארבעים יום ויקדש יום החמשים הנספר בידו"
הכוונה עד יום החמישים, שהוא התכלית, אבל אין נראה דאם למעשה לא קידשו חסר בעיקר הספירה
שתהיינה מ"ט, הוא לא מתייחס לעצם המנין, ולא מזכיר במילה אחת את ספירת יום החמשים.
הוא כותב שבשביל שיהיה תמימות צריך שלא יספור יותר
 

הודעות מומלצות

לאחר הנסיון של יותר מעשרים שנה בהדרכה בשימוש...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון