חידה ספירת העומר - משפט מבטל תמימות | אוצר החידות חידה ספירת העומר - משפט מבטל תמימות | אוצר החידות
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה
הודעה חבר 6 נבחר כפתרון הטוב ביותר.

לשיטת הדבר אברהם אם סופר ב' ימים באותו יום?
אין הדיבור מבטל והדבר אברהם איירי רק במסופק (ולא ביודע מה הספירה וסתם סופר עוד ספירה) ולא הדיבור עצמו מבטל אלא דספירה מסופקת אינה ספירה וממילא לא קיים כלל המצוה
 
הרמב''ן עה''ת כתב דהמונה יותר ממ''ט ימים אינו תמימות, שהיתר כמו החסר איננו תמים
ונמצא לפי''ז שהאומר בשבועות היום נ' ימים בעומר ביטל דין תמימות
 
הרמב''ן עה''ת כתב דהמונה יותר ממ''ט ימים אינו תמימות, שהיתר כמו החסר איננו תמים
ונמצא לפי''ז שהאומר בשבועות היום נ' ימים בעומר ביטל דין תמימות
נראה שאין כוונתו בפועל שמי שיאמר כן ביטל דין תמימות, אלא שבעיקר הדבר, גם תוספת היא חסרון בתמימות, אבל אמירתו בפועל אינה מעלה ולא מורדת.
ושמא היינו אי לא קדש יום החמישים
 
נראה שאין כוונתו בפועל שמי שיאמר כן ביטל דין תמימות, אלא שבעיקר הדבר, גם תוספת היא חסרון בתמימות, אבל אמירתו בפועל אינה מעלה ולא מורדת.
לשונו 'שתהיינה מכוונות לא פחות ולא יותר' לא משמע כן
ושמא היינו אי לא קדש יום החמישים
איך זה קשור לעיקר הספירה?
 
איך זה קשור לעיקר הספירה?
זה לשונו שם "על כן "תספרו חמשים יום" שיספור שבע שבתות תשע וארבעים יום ויקדש יום החמשים הנספר בידו"
לשונו 'שתהיינה מכוונות לא פחות ולא יותר' לא משמע כן
שתהיינה מ"ט, הוא לא מתייחס לעצם המנין, ולא מזכיר במילה אחת את ספירת יום החמשים.
ופשוט, שחידוש גדול שכזה היה לו לרמב"ן לפרש שיחו.
 
זה לשונו שם "על כן "תספרו חמשים יום" שיספור שבע שבתות תשע וארבעים יום ויקדש יום החמשים הנספר בידו"
הכוונה עד יום החמישים, שהוא התכלית, אבל אין נראה דאם למעשה לא קידשו חסר בעיקר הספירה
שתהיינה מ"ט, הוא לא מתייחס לעצם המנין, ולא מזכיר במילה אחת את ספירת יום החמשים.
הוא כותב שבשביל שיהיה תמימות צריך שלא יספור יותר
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון