שבועות - מנחה חדשה להזכיר מנחת קין והבל | ענייני דיומא שבועות - מנחה חדשה להזכיר מנחת קין והבל | ענייני דיומא
  • בשעה טובה ומוצלחת! העברנו את כל המאמרים והתגובות למדור החדש. לתשומת לבכם: תאריך פרסום התגובות התעדכן בעקבות ההעברה, אך כל התוכן נשמר בשלמותו. המדור כעת בהרצה, וב"ה בקרוב נפרסם עדכון כללים לגבי פרסום מאמרים, סדרות הרשאות גישה, ותוספת ניקוד. יתכנו מספר באגים ואנחנו עמלים על תיקונם בהקדם. בברכה צוות ההנהלה.
  • חדש בפורום הבלוגים התורניים: אנו שמחים לעדכן כי מעכשיו פורום "בלוגים תורניים" נפתח לתגובות – בשלב זה רק לבעלי הרשאה מתאימה, במסגרת תקופת הרצה. שימו לב: ייתכנו שינויים בהרשאות ובמדיניות בהתאם להתקדמות ההרצה.

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,616
תודות
4,192
נקודות
485
והקרבתם מנחה חדשה

ברבינו בחיי פ' בראשית מביא את המחלוקת במדרש רבה חד אמר הבל חי מפסח עד עצרת וחד אמר מהחג ועד חנוכה, ולכו"ע הבל חי נ' יום בלבד, וביום הנ' הקריבו קין והבל מנחה, וכתב שלפי זה יהיה טעם חדש למה בשבועות ביום החמשים מקריבים מנחה חדשה, כדי להזכיר מנחת קין והבל שהיה ביום החמישים.

יש לומר שלכן מביאים מנחה חדשה שתי הלחם, אחד כנגד קין ואחד כנגד הבל, ולכן נקרא מנחה חדשה מלשון חידוש, והחידוש הוא, כי במדרש תנחומא בראשית דרשו מנחת קין היה פשתים ומנחת הבל היה צמר צאן, לפיכך נאסר ללבוש כלאים צמר ופשתים יחדיו, אמר הקב"ה אינו דין שיתערב מנחת החוטא עם מנחת הזכאי,
ואילו בשבועות התיר לערב מנחת החוטא עם מנחת הזכאי להביא שתי הלחם להזכיר מנחת קין והבל, וזה חידוש גדול שביום מתן תורה יש כח לתקן מנחת החוטא ולערבה עם מנחת הזכאי.

וזה נרמז במזמור אשת חיל שכולה נדרשת על התורה, דרשה צמר ופשתים שכח התורה לדרוש תיקון לצמר ופשתים יחדיו.
ולכן אחר עצרת כתיב לעני ולגר תעזוב, לעני בגימטריא קין שיש תיקון גם למנחת חוטא וכנ"ל.
 

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון