נסתפקתי במחה המ"ק בפני שניים - למאי דקיי"ל מחאה שלא בפניו הויא מחאה,
[-וברשב"ם ועוד הדגישו שאפילו אם נודע שלא שמע המחזיק מחאתו לא גרע, יען מחה כדין]
היאך הדין במחה בפני שניים וראה שנפטרו לפני שהספיקו לספר לאחרים
מי נימא היות והוא מצידו מחה בשעת מעשה כדבעי, תוב לא חייבוהו למחות בשנית
או דילמא, היות וכעת יודע בוודאות שאין המחזיק יכול לשמוע כלל ממחאתו - מחוייב הוא למחות בשנית כדי שתהיה האפשרות שהמחזיק ישמע
[-ועד כאן לא שמענו אלא במקרים רגילים - שהמחזיק יכול לשמוע, אזי אפי' בלא שמע למעשה - נקראת מחאה כדינה, ואולם אם אין אפשרות שהמחאה תגיע לאזניו -מגרע גרע] וצ"ע לע"ע.
[-וברשב"ם ועוד הדגישו שאפילו אם נודע שלא שמע המחזיק מחאתו לא גרע, יען מחה כדין]
היאך הדין במחה בפני שניים וראה שנפטרו לפני שהספיקו לספר לאחרים
מי נימא היות והוא מצידו מחה בשעת מעשה כדבעי, תוב לא חייבוהו למחות בשנית
או דילמא, היות וכעת יודע בוודאות שאין המחזיק יכול לשמוע כלל ממחאתו - מחוייב הוא למחות בשנית כדי שתהיה האפשרות שהמחזיק ישמע
[-ועד כאן לא שמענו אלא במקרים רגילים - שהמחזיק יכול לשמוע, אזי אפי' בלא שמע למעשה - נקראת מחאה כדינה, ואולם אם אין אפשרות שהמחאה תגיע לאזניו -מגרע גרע] וצ"ע לע"ע.