הלכות ברכות - מדוע אין מברכין על ספירת השמיטות? | הלכה ומנהג הלכות ברכות - מדוע אין מברכין על ספירת השמיטות? | הלכה ומנהג
נוסף ללוח שנה: 05-18-25

אחד יחיד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
1,820
תודות
3,593
נקודות
385
הרי כמו שכתוב וספרתם לכם ממחרת השבת, כמו כן כתוב "וספרת לך שבע שבתות שנים"?
 
וספרה לה לעצמה. וא"ת אמאי אין מברכת זבה על ספירתה כמו שמברכין על ספירת העומר דהא כתיב וספרה וי"ל דאין מברכין אלא ביובל שמברכין ב"ד בכל שנה שלעולם יוכל למנות כסדר וכן עומר אבל זבה שאם תראה תסתור אין לה למנות:
 
וספרה לה לעצמה. וא"ת אמאי אין מברכת זבה על ספירתה כמו שמברכין על ספירת העומר דהא כתיב וספרה וי"ל דאין מברכין אלא ביובל שמברכין ב"ד בכל שנה שלעולם יוכל למנות כסדר וכן עומר אבל זבה שאם תראה תסתור אין לה למנות:
אמנם מצאתי עכשיו בחזקוני, שמסביר מדוע אין מברכים, וכנראה פליג על תוס'.
וז"ל:
וספרת לך שבע שבתת שנים לפי שאין כאן אלא ספירה אחת והיא בב״‎ד אין צריך לברך, אבל עומר דכתיב ביה שתי ספירות אחת בפרשת אמור ואחת בפרשת ראה אחת לב״‎ד ואחת לצבור, צריך לברך.
 

קבצים מצורפים

וז"ל המלבי"ם "וספרת לך: היא הספירה בבית דין לכן אמר בלשון יחיד. וכן על מה שכתוב בפר' ראה "שבעה שבועות תספר לך" פירשו בספרי בבית דין. ועל מה שכתוב בפר' אמור "וספרתם לכם" פירשוהו בספרא כל אחד ואחד."
 

הודעות מומלצות

זה לחלוטין לא מדויק. הייתה מחלוקת גדולה על זה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
חדש - בלוגים תורניים למשתמשים!
לרשימת הבלוגים ופתיחת בלוג משלך >>>
זוכה חמישי בהגרלה
לפרטים >>>
בפורום אוצר החידות כבר ביקרת?
השתתף כאן! >>>
קראת את המאמרים החדשים?
לפרטים >>>