השאלה היא האם בהיתר של "מתוך" בעינן צורך יו"ט קצת, שזוהי שיטת התוס' בביצה י"ב ע"א, וא"כ הכא כשאין זה צורך כלל אסור מדאורייתא, או שההיתר של "מתוך" מתיר (מדאורייתא, או אפילו מדרבנן) גם אם אין צורך כלל שזוהי שיטת רש"י בביצה י"ב ע"א, וע' שם בר"ן על הרי"ף ובעוד ראשונים, ולהלכה ע' בביאור הלכה ריש סימן תקי"ח הנ"ל.
ולגבי הבערה יש אולי עוד סניף להתיר ע"פ מה שביארו האחרונים בשיטת הרמב"ם שדינא ד"מתוך" בהבערה, מבוסס על הפסוק "לא תבערו אש וכו' ביום השבת", ומשמע שביו"ט מותר להדליק אש עכ"פ מדאורייתא, גם אם זה לא לצורך כלל, וע"ע בזה בירושלמי ביצה פ"א (כמדומני בסוף הלכה י), שדן ממש בהנ"ל וקורא לזה "נר של בטלה", ועי"ש ותמצא נחת.