כתיבת בקשות לישועה על בקבוקים - סגולת הערק| דף 2 | פורום אוצר התורה כתיבת בקשות לישועה על בקבוקים - סגולת הערק| דף 2 | פורום אוצר התורה

כתיבת בקשות לישועה על בקבוקים - סגולת הערק

מ''מ הנ''ל לא נכון בעדותו. ידוע ומפורסם מנהגו של הבבא סאלי זצוק''ל לחלק עקר כיד המלך בסעודות שעשה לכבוד הצדיקים והשתי' כדת אין אונס רק לא ביין אלא בערק וד''ל
לא כל מי שאדם גדול עשה מתאים לאנשים רגילים. והעדות הזו היא יותר מנכונה
וקראתי פעם מכתב מחאה שכתבו רבנים ספרדיים לפני ארבעים שנה נגד שותי הערק בבתי כנסיות מנהג שהתחיל מעמי ארצות.
 
ואולי זו ההזדמנות להביע כאב גדול, על כך שבימינו לא נמצא אדם גדול ואמיץ שימחה באותה משפחה (חלקים ממנה. בלי להכליל), שנושאת על ראשה גדולים וצדיקים, ובדור האחרון בעבור בצע כסף, מוליכים שולל את הציבור, ומיחצנים אנשים ריקים, והקב"ה שונא צבועים ורמאים. עלמא דשיקרא. גורפים ממונם של ישראל בכזב, מבזבזים מיליונים על ביתם וילדיהם. והכל בשם קדושת המשפחה. ואנשים תמימים (פעם זה היה רק ספרדים, היום אפשר לראות גם חסידים) שופכים ממון רב בעבור קבלות פנים למיניהם, של אנשים שלא שנו ולא למדו, וכל עצותיהם מבוססות על הארוחה האחרונה שצרכו... ה' יצילנו. חייבים לזעוק את זה. די לשקר! די לחנופה של רבנים שכופפים את האמת בשביל למצוא חן בעיניהם. די עם זה!
 
יש לי כאן בעיה.
מצד אחד כאדם פרגמטי והגיוני אני לא סובל את כל הסגולות המטופשות האלו.
מצד שני, שמעתי מהרבה אנשים שעשו את סגולת העראק ונושעו.
והנראה לי לומר, שכשאדם מאמין באמונה שלמה שיוושע - הוא נושע.
ולא צריך לזה שום סגולה.
אלא שבדורינו החלש, קשה לאנשים להגיע לדרגה של אמונה שלמה.
ולכן רק ע"י הסגולות הם מצליחים להגיע לזה, וכך הם נושעים.
אבל לא שח"ו יש איזה כח בעראק ודומיו.
 
יש לי כאן בעיה.
מצד אחד כאדם פרגמטי והגיוני אני לא סובל את כל הסגולות המטופשות האלו.
מצד שני, שמעתי מהרבה אנשים שעשו את סגולת העראק ונושעו.
והנראה לי לומר, שכשאדם מאמין באמונה שלמה שיוושע - הוא נושע.
ולא צריך לזה שום סגולה.
אלא שבדורינו החלש, קשה לאנשים להגיע לדרגה של אמונה שלמה.
ולכן רק ע"י הסגולות הם מצליחים להגיע לזה, וכך הם נושעים.
אבל לא שח"ו יש איזה כח בעראק ודומיו.
אני לא זוכר כ"כ את פרטי המשל ולמי הוא מיוחס, אכתוב בערך...
מעשה במלך שלכבוד יום הולדתו היה סובב בעיירות ובכפרים ומקבל בקשות מהתושבים שלראשונה רואים את המלך, וכמובן מקיימם תוך זמן מועט
יום אחד החליט מאן דהו ממתנגדי המשטר לרוקן את קופת המלך
הלך והסתובב בעיירות שעוד לא זכו לראות את פני המלך, והתחזה למלך וביקש מכולם לתת לו בקשות, והוא כמובן יבצע
לאח"מ מסר את כל הבקשות למלך ואמר לו שכל מוסרי הבקשות האלו במידה ולא תקיימם, הרי יצאת מלך שאינו עומד בדיבורו...
החליט אותו המלך לקיימם לאלתר מפני כבוד המלכות, והעניש בעונש חמור במיוחד את אותו האדם

כמובן אין הדברים אמורים על כל סגולה חלילה, וודאי שלא על אותם קדושי עליון שניחנו בכוח ההבטחה, אבל צריך להיזהר מהמתחזים, ולדעת היטב שיתכן שהקב"ה חס על חילול שמו ולכן מקיים את אותם הסגולות, אבל עתיד להיפרע מהמתחזים לייצגו

אין חלילה הדברים אמורים כלפי סגולה או צדיק ח"ו
רק כייחס כלפי הטענה על סגולות שמתקיימות באורח פלאי
 
יש לי כאן בעיה.
מצד אחד כאדם פרגמטי והגיוני אני לא סובל את כל הסגולות המטופשות האלו.
מצד שני, שמעתי מהרבה אנשים שעשו את סגולת העראק ונושעו.
והנראה לי לומר, שכשאדם מאמין באמונה שלמה שיוושע - הוא נושע.
ולא צריך לזה שום סגולה.
אלא שבדורינו החלש, קשה לאנשים להגיע לדרגה של אמונה שלמה.
ולכן רק ע"י הסגולות הם מצליחים להגיע לזה, וכך הם נושעים.
אבל לא שח"ו יש איזה כח בעראק ודומיו.
חבל, אם לא היה בזה ממש זה היה רק איסור דרבנן... (כמבואר ברמב"ם שם)
 
את הרוב הדומם שלא נושע לא תשמע
לא הבנת מה אמרתי.
אני לא מאמין בסגולה הזאת!
אבל מכיוון ששמעתי מהרבה אנשים - הרבה יותר ביחס לכל סגולה אחרת - הייתי חייב למצוא הסבר לזה.
 
לא כל מי שאדם גדול עשה מתאים לאנשים רגילים. והעדות הזו היא יותר מנכונה
וקראתי פעם מכתב מחאה שכתבו רבנים ספרדיים לפני ארבעים שנה נגד שותי הערק בבתי כנסיות מנהג שהתחיל מעמי ארצות.
הבאתי רק דוגמא בלבד אבל ביודעין קאמינא אני מעדות המזרח ואין הילולא של צדיקים בלי ערק. מלבד מה שזה גם משקה בכל בית מעדות המרוקאים בכל שבת וכו'
מה שיצאו רבנים זה על שתי' בשעת קריאת התורה שזה איסור חמור מאוד, לא על עצם השתי' ודו''ק.
 
יש לי כאן בעיה.
מצד אחד כאדם פרגמטי והגיוני אני לא סובל את כל הסגולות המטופשות האלו.
מצד שני, שמעתי מהרבה אנשים שעשו את סגולת העראק ונושעו.
והנראה לי לומר, שכשאדם מאמין באמונה שלמה שיוושע - הוא נושע.
ולא צריך לזה שום סגולה.
אלא שבדורינו החלש, קשה לאנשים להגיע לדרגה של אמונה שלמה.
ולכן רק ע"י הסגולות הם מצליחים להגיע לזה, וכך הם נושעים.
אבל לא שח"ו יש איזה כח בעראק ודומיו.
אני סבור כי אנשים 'שוכחים' שחוץ מאותו סגולה היו המוני תפילות תהילים ועוד סגולות וקברי צדיקים כיצד הם יודעים שהישועה באה מהסגולה? מדוע לתלות את הישועה בסגולה הבלתי ברורה ולא בתפילות אשר יצאו מעומק הלב וודאי כוחם גדול יותר להמשיך ישועה ורווחה?
 
וקראתי פעם מכתב מחאה שכתבו רבנים ספרדיים לפני ארבעים שנה נגד שותי הערק בבתי כנסיות מנהג שהתחיל מעמי ארצות
מה שיצאו רבנים זה על שתי' בשעת קריאת התורה שזה איסור חמור מאוד, לא על עצם השתי' ודו''ק
יש למישהו את המכתב הזה?
 
חזור
חלק עליון