חידת היכי תימצי - כתובה בסכום שלא סוכם מראש | אוצר החידות חידת היכי תימצי - כתובה בסכום שלא סוכם מראש | אוצר החידות
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה
קשור לזה?
אָמַר לָהּ הַבַּעַל, כֵּן הָיָה, גֵּרַשְׁתִּי וְנָתַתִּי כָּל הַכְּתֻבָּה עִיקָר וְתוֹסֶפֶת, וְכָתַבְתְּ לִי שׁוֹבָר וְאָבַד שׁוֹבָרִי מִתּוֹךְ שֶׁיָּכוֹל לוֹמַר, לֹא גֵּרַשְׁתִּי וְלֹא יִתְחַיַּב בְּתוֹסֶפֶת, הֲרֵי זֶה נֶאֱמָן, וּמַשְׁבִּיעָהּ בִּנְקִיטַת חֵפֶץ, וְנוֹתֵן לָהּ אֶת הָעִיקָר, וְנִשְׁבָּע הוּא שְׁבוּעַת הֶסֵּת, עַל הַתּוֹסֶפֶת.
[רמב''ם הל' אישות פרק ט''ז]
 
קשור לזה?
אָמַר לָהּ הַבַּעַל, כֵּן הָיָה, גֵּרַשְׁתִּי וְנָתַתִּי כָּל הַכְּתֻבָּה עִיקָר וְתוֹסֶפֶת, וְכָתַבְתְּ לִי שׁוֹבָר וְאָבַד שׁוֹבָרִי מִתּוֹךְ שֶׁיָּכוֹל לוֹמַר, לֹא גֵּרַשְׁתִּי וְלֹא יִתְחַיַּב בְּתוֹסֶפֶת, הֲרֵי זֶה נֶאֱמָן, וּמַשְׁבִּיעָהּ בִּנְקִיטַת חֵפֶץ, וְנוֹתֵן לָהּ אֶת הָעִיקָר, וְנִשְׁבָּע הוּא שְׁבוּעַת הֶסֵּת, עַל הַתּוֹסֶפֶת.
[רמב''ם הל' אישות פרק ט''ז]
כאן אינו צריך לשלם את התוספת.
 
כאן אינו צריך לשלם את התוספת.
כוונתי שאפילו אם באמת שילם כתובה ותוספת מחייבים אותו לשלם שוב את עיקר הכתובה, ולזה כבר לא התחייב
וה''ה בכל מקום שאינו נאמן בזה והיא נאמנת על אף שלא הוכיחה טענתה בעדים [איני יודע אם יש עוד ציור כזה]
 
הכוונה למקום בו כולם יודו שהוא לא היה חייב מלכתחילה בכזה סכום ולבסוף כולם יודו שנתחייב
 
כוונתי שאפילו אם באמת שילם כתובה ותוספת מחייבים אותו לשלם שוב את עיקר הכתובה, ולזה כבר לא התחייב
וה''ה בכל מקום שאינו נאמן בזה והיא נאמנת על אף שלא הוכיחה טענתה בעדים [איני יודע אם יש עוד ציור כזה]
אך זה מדין החיוב שהתחייב ולא מדין חדש.
 
לא כן, דהלא היא שפחה בחצי הזה ולא שייך בה קידושין, והכוונה לא שייר בקניינו שקנה כל מה שיכל לקנות
ולמעשה כשתשתחרר לדעות אלו יצטרך לשלם כתובה
(אמנם לא לכך כוונתי, אבל בכל אופן)

אולי באשה שהיתה שניה עליו שמדרבנו פטור מכתובה, ואח''כ נהייתה ערוה דאו' עליו, שחייב בכתובה

לא חשבתי עד כדי כך, הפתרון הוא די פשוט לכתוב במפורש
 

הודעות מומלצות

[URL='https://forum-otzar-hatorah.co.i...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון