מגילה - למ״ד שקורין מ״בלילה ההוא״ או מ״אחר הדברים האלה״ האם צריכה להיות כתובה כולה? | ים התלמוד מגילה - למ״ד שקורין מ״בלילה ההוא״ או מ״אחר הדברים האלה״ האם צריכה להיות כתובה כולה? | ים התלמוד
  • בשעה טובה ומוצלחת! העברנו את כל המאמרים והתגובות למדור החדש. לתשומת לבכם: תאריך פרסום התגובות התעדכן בעקבות ההעברה, אך כל התוכן נשמר בשלמותו. המדור כעת בהרצה, וב"ה בקרוב נפרסם עדכון כללים לגבי פרסום מאמרים, סדרות הרשאות גישה, ותוספת ניקוד. יתכנו מספר באגים ואנחנו עמלים על תיקונם בהקדם. בברכה צוות ההנהלה.
  • חדש בפורום הבלוגים התורניים: אנו שמחים לעדכן כי מעכשיו פורום "בלוגים תורניים" נפתח לתגובות – בשלב זה רק לבעלי הרשאה מתאימה, במסגרת תקופת הרצה. שימו לב: ייתכנו שינויים בהרשאות ובמדיניות בהתאם להתקדמות ההרצה.

אמרי שפר

משתמש רגיל
gemgemgem
הודעות
90
תודות
246
נקודות
30
בגמ׳ יח: - יט.
אמר רב חלבו אמר רב חמא בר גוריא אמר רב הלכה כדברי האומר כולה, ואפי׳ למ״ד מאיש יהודי צריכה שתהא כתובה כולה. עי׳ רש״י.
ויל״ע, דלכאו׳ במתני׳ יט. יש גם שיטה שלישית והיא שיטת ר׳ יוסי שקוראין מאחר הדברים האלה, ובברייתא בגמ׳ יש את שיטת רשב״י מבלילה ההוא, והרי שתי המקומות האלו רחוקין יותר מאיש יהודי וא״כ למה רב לא אמר אפי׳ למ״ד מבלילה ההוא צריכה שתהא כתובה כולה.
 
בגמ׳ יח: - יט.
אמר רב חלבו אמר רב חמא בר גוריא אמר רב הלכה כדברי האומר כולה, ואפי׳ למ״ד מאיש יהודי צריכה שתהא כתובה כולה. עי׳ רש״י.
ויל״ע, דלכאו׳ במתני׳ יט. יש גם שיטה שלישית והיא שיטת ר׳ יוסי שקוראין מאחר הדברים האלה, ובברייתא בגמ׳ יש את שיטת רשב״י מבלילה ההוא, והרי שתי המקומות האלו רחוקין יותר מאיש יהודי וא״כ למה רב לא אמר אפי׳ למ״ד מבלילה ההוא צריכה שתהא כתובה כולה.
שפיר י"ל דאפי' למ"ד מאיש יהודי, ולא השמיט אלא מקצת מן ממגילה, לאו שפיר עביד.
 

הודעות מומלצות

וַיִּקְרָא אֶל מֹשֶׁה

במגלה עמוקות...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון