כל ה"מצב" של קבלת התורה, היה בשביל שיהיה לנו אמונת חכמים! | פרשת יתרו כל ה"מצב" של קבלת התורה, היה בשביל שיהיה לנו אמונת חכמים! | פרשת יתרו
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

שלמה דייטש

משתמש רגיל
gemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
135
תודות
535
נקודות
122
בפסוק כתוב

וַיֹּאמֶר יְ-הוָה אֶל מֹשֶׁה הִנֵּה אָנֹכִי בָּא אֵלֶיךָ בְּעַב הֶעָנָן למה בַּעֲבוּר יִשְׁמַע הָעָם בְּדַבְּרִי עִמָּךְ, וְעי"ז גַם בְּךָ יַאֲמִינוּ לְעוֹלָם.
מסביר רש"י וְגַם בְּךָ – גַּם בַּנְּבִיאִים הַבָּאִים אַחֲרֶיךָ.

אילו היה כתוב וגם יאמינו בך לעולם, היה פירושו שיש לרבש"ע שני אינטרסים 1) ישמע העם וכו' 2) יאמינו בך לעולם.

אבל כעת שכתוב גם בך יאמינו לעולם, פירושו שהאינטרס הסופי הוא שיאמינו בך, ובבאים אחריך (כמו שפירש רש"י), ולכן אנכי בא אליך בעב הענן, כדי שכולם ישמעו.

הוי אומר שכל ה"מצב" וה"קולות וברקים" וכו' היה בשביל שיהיה לנו בדורנו אמונת חכמים.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

בא"י נהוג אצל רובם של בני תורה שלא להנהיג...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון