הרב וואזנר זצ"ל הורה [שבט הלוי חלק ט' סימן קפה] שבמקרה שאשה טבלה בנעלי בית , עדיין אסורה לביתה אפילו בדיעבד וצריכה טבילה נוספת.
שורש הסוגיא בגמ' נידה סו: ובמש' מקואות פרק ה מש' ב שאסור להטביל ע"ג ספסל משום גזירת מרחצאות.
הגם שהרא"ש בפירושו למשניות שם, ובהל' מקואות -סימן לב- לא ס"ל להל' הך תקנתא, כמבו' שם בדבריו, אמ' השו"ע פסק להחמיר כדברי הראב"ד בבעלי הנפש והסכים איתו הרשב"א בתורת הבית.
אלא שיש כאן מקום עיון-ללימוד ולעיונא בעלמא. מי שלבוש בבגד לגופו- אפשר לדון אם נקרא שהוא טבל בנעלי בית,
או שמא נאמר שהאיש עם הנעלי בית שלו טבל בבור מים טהורים ושפיר עלתה לו טבילה, בשונה ממי שטבל ע"ג כד חרס או ע"ג ספסל.
וצ"ע בזה.
שורש הסוגיא בגמ' נידה סו: ובמש' מקואות פרק ה מש' ב שאסור להטביל ע"ג ספסל משום גזירת מרחצאות.
הגם שהרא"ש בפירושו למשניות שם, ובהל' מקואות -סימן לב- לא ס"ל להל' הך תקנתא, כמבו' שם בדבריו, אמ' השו"ע פסק להחמיר כדברי הראב"ד בבעלי הנפש והסכים איתו הרשב"א בתורת הבית.
אלא שיש כאן מקום עיון-ללימוד ולעיונא בעלמא. מי שלבוש בבגד לגופו- אפשר לדון אם נקרא שהוא טבל בנעלי בית,
או שמא נאמר שהאיש עם הנעלי בית שלו טבל בבור מים טהורים ושפיר עלתה לו טבילה, בשונה ממי שטבל ע"ג כד חרס או ע"ג ספסל.
וצ"ע בזה.
נערך לאחרונה: