הדור הצעיר לאן?| דף 2 | פורום אוצר התורה הדור הצעיר לאן?| דף 2 | פורום אוצר התורה

הדור הצעיר לאן?

(ולאו דוקא אבא אלא גם עם איש חינוך שאין הבחור מפחד ממנו שיזרוק אותו וכו').
אני חושב שאין כמו אבא, ואין תחליף לאבא.
אבל ודאי שאם הקשר עם האבא כבר... לפחות שיהיה איש חינוך אחר [נדירים הבחורים שיש להם קשר באמת פתוח עם האבא, זה חלק מהגיל שלא רוצים לשתף את האבא בכל דבר וזה נורמלי].
 
אם בחור בנוי בצורה טובה ע"פ רוב הוא לא מתקלקל מזה
איך עושים את זה אינני יודע
בחור בנוי בצורה טובה בעיקר מחיובי- חיבור חיובי למצוות, לעבודת ה',בחור שטוב לו שמרגיש סיפוק ושמרוצים ממנו-זה בנוי טוב, וממילא פחות מענין אותו הדברים האלו, הוא חזק מספיק לעמוד מול חבר שמפתה, וכמובן תפילות זה העיקר.
 
אם החינוך שלך תהיה כזאת ש

אז הבעיה אינה האינטרנט.
או שאתה תמים או שאתה מתעלם ואני דן אותך לכף זכות שאתה תמים.
אני מכיר אישית אנשים בוגרים בעלי משפחות ולא בחורים רווקים עם בעיות גיל ההתבגרות שהאינטרט (בדגש הפרוץ סמרטפון וכו') הפיל אותם לתהומות ומקומות שאם רק אתאר את קצה הקרחון יוציאו אותי מהפורום,
זה עולם מוטרף עם נסיונות שגם גדו''י עלולים ליפול בהם.
 
או שאתה תמים או שאתה מתעלם ואני דן אותך לכף זכות שאתה תמים.
אני מכיר אישית אנשים בוגרים בעלי משפחות ולא בחורים רווקים עם בעיות גיל ההתבגרות שהאינטרט (בדגש הפרוץ סמרטפון וכו') הפיל אותם לתהומות ומקומות שאם רק אתאר את קצה הקרחון יוציאו אותי מהפורום,
זה עולם מוטרף עם נסיונות שגם גדו''י עלולים ליפול בהם.

אני הגבתי על מי שכתב "הצצה אחת והעסק אבוד"

א. בחור תמים שנחשף למראות תועבה זה אכן יכול לפגוע בו אבל לא באופן של "העסק אבוד" (בד"כ)

ב. אם בהתמכרות עסקינן אז להגיד ש"הצצה אחת" מספיק זה כמו להגיד קידוש אחד מביא לאלכוהוליזם

ג. אם במישהו שנמשך לקשר וכו', שוב לא "הצצה אחת" והאיטרנט הוא האמצעי ולא שורש הבעיה

ד. אם בכפירה מינות וליצנות , אז פשוט כמו שכתבתי.
 
אני הגבתי על מי שכתב "הצצה אחת והעסק אבוד"

א. בחור תמים שנחשף למראות תועבה זה אכן יכול לפגוע בו אבל לא באופן של "העסק אבוד" (בד"כ)

ב. אם בהתמכרות עסקינן אז להגיד ש"הצצה אחת" מספיק זה כמו להגיד קידוש אחד מביא לאלכוהוליזם

ג. אם במישהו שנמשך לקשר וכו', שוב לא "הצצה אחת" והאיטרנט הוא האמצעי ולא שורש הבעיה

ד. אם בכפירה מינות וליצנות , אז פשוט כמו שכתבתי.
אני מאמין שהכוונה ''ההצה אחת'' היתה כמשל בעלמא, שהנמשל הוא כל מה שמר פירט לעיל, שיכול לקרוא היום בלחיצת כפתור ובמהירות בלי ידיעת הסביבה
 
די קשה להגיע לכרת כשהשותף הוא מכשיר פלסטיק, אולי רק כרת של שימוש בשבת, אם זה איסור דאורייתא במזיד
כדי להגיע לכרת צריכים עוד כמה שלבים מעבר למכשיר פלסטיק
כך שלא ההצצה מפילה לתהומות שאין מהם חזרה [=כרת] אלא בקושי רב, אלא ההמשך שעלול להגרר משם, של ריקון התוכן מבפנים, הצטרפות לחברה אחרת, ומשום הדרך להתגלש לכרת קרובה מאד
הנפ"מ בזה - היא שכל עוד הנפילה מתבטאת במכשיר ובצפיה - זו התמכרות, ומהתמכרות ניתן לצאת לבד או בתמיכה מתאימה, אך אין זו כריתת הקשר עם הקב"ה.
ואיני מתכוון להקל ראש באיסור ונשמרתם - שבודאי אפשר להכשל בו על ימין ושמאל דרך אותו הפלסטיק, אבל יש דרך חזרה מזה, כשמתחילים להתמלא בתוכן חיובי.
 
די קשה להגיע לכרת כשהשותף הוא מכשיר פלסטיק, אולי רק כרת של שימוש בשבת, אם זה איסור דאורייתא במזיד
כדי להגיע לכרת צריכים עוד כמה שלבים מעבר למכשיר פלסטיק
כך שלא ההצצה מפילה לתהומות שאין מהם חזרה [=כרת] אלא בקושי רב, אלא ההמשך שעלול להגרר משם, של ריקון התוכן מבפנים, הצטרפות לחברה אחרת, ומשום הדרך להתגלש לכרת קרובה מאד
הנפ"מ בזה - היא שכל עוד הנפילה מתבטאת במכשיר ובצפיה - זו התמכרות, ומהתמכרות ניתן לצאת לבד או בתמיכה מתאימה, אך אין זו כריתת הקשר עם הקב"ה.
ואיני מתכוון להקל ראש באיסור ונשמרתם - שבודאי אפשר להכשל בו על ימין ושמאל דרך אותו הפלסטיק, אבל יש דרך חזרה מזה, כשמתחילים להתמלא בתוכן חיובי.
למה המדד הוא כרת, לבד מזאת שזה פסיק ריישא להגיע מהפלסטיק/ברזל לכרת.
וההתדרדרות אינה חייבת להיות ב''ריקון התוכן מבפנים והצטרפות לחברה אחרת'', אלא במעידה בפני נסיונות שגם אדם יר''ש בתכלית לא יעמוד בהם
 
די קשה להגיע לכרת כשהשותף הוא מכשיר פלסטיק, אולי רק כרת של שימוש בשבת, אם זה איסור דאורייתא במזיד
כדי להגיע לכרת צריכים עוד כמה שלבים מעבר למכשיר פלסטיק
כך שלא ההצצה מפילה לתהומות שאין מהם חזרה [=כרת] אלא בקושי רב, אלא ההמשך שעלול להגרר משם, של ריקון התוכן מבפנים, הצטרפות לחברה אחרת, ומשום הדרך להתגלש לכרת קרובה מאד
הנפ"מ בזה - היא שכל עוד הנפילה מתבטאת במכשיר ובצפיה - זו התמכרות, ומהתמכרות ניתן לצאת לבד או בתמיכה מתאימה, אך אין זו כריתת הקשר עם הקב"ה.
ואיני מתכוון להקל ראש באיסור ונשמרתם - שבודאי אפשר להכשל בו על ימין ושמאל דרך אותו הפלסטיק, אבל יש דרך חזרה מזה, כשמתחילים להתמלא בתוכן חיובי.
דברים מנותקים.
 
אני לא כ"כ מבין מה לא מובן בחששות פותח האשכול
כל אבא (מהנמצאים בפרום קדוש זה) מעוניין שבנו יגדל כבחור בן עליה, מתמיד, יר"ש, ויגדל להיות ת"ח.
וכל אבא ששכל לו בקודקודו פוחד פחד נורא שמא בנו יחשף לכלים אלו ויגדע את כל עליתו.
שואל פותח האשכול מה עושים בשביל שהדבר הזה לא יקרה בפועל.
אם יש למישהו עצות מעשיות אנא שיחכימנו
 
דברים מנותקים.
לדעתי הניתוק נובע מהיות הכותבים אנשים נעלים וקדושים שאינם חשופים דיו ב''ה והלאה והלאה לפגעי הטכנולוגיה עד הסוף,
אין בהם את ההכרה וההכרות שבמכשיר סמרטפון עם אינטרנט פרוץ יש נסיונות נוראיים, שאין סיכוי לעמוד בהם והדרך לחטאים קלה היא למכביר, ואפי' מורא בשר ודם אין בהם מכיון שהם נעשים בהסתר גמור, וחזקה על כל אדם שמחזיק בסמרטפון פרוץ שהוא חוטא גמור ועבר בודאות על איסורי כרת!!!!
 
נראה לי שהגזמת
זה הניתוק שאני מדבר עליו עי' לעיל, ואי תקשי מה''ת ואולי אני המנותק ביודעי ומכירי לצערי נפשות רבות נשמות אבודות שצללו עד עמקי התהומות מקום אשר הקליפות מתביישות על עצם קיומם שם
 
ומכאן תעלה הקריאה:
לחינוך של פרישה מן הכיעור, ולא רק של התנזרות מוקדמת.
חינוך של קדושת נשמת ישראל שאינה נפגמת.
חינוך של אהבת ה' וציפייתו לשבים.

זה יוריד חצי מהעוקץ של הכישלון.
ה"ידיעה" שזו דרך אל-חזור, היא הרסנית.
 
זה הניתוק שאני מדבר עליו עי' לעיל, ואי תקשי מה''ת ואולי אני המנותק ביודעי ומכירי לצערי נפשות רבות נשמות אבודות שצללו עד עמקי התהומות מקום אשר הקליפות מתביישות על עצם קיומם שם
אכתי כל אחד הוא בחזקת כרת?
הרי לא על כל דבר חייבים כרת,
לא אמרתי שאף אחד לא הגיע מזה לחיוב כרת, אבל לא כל אחד הוא בחזקת שהגיע לחיוב כרת.
על זה כיונתי שהגזמת
 
אני לא כ"כ מבין מה לא מובן בחששות פותח האשכול
כל אבא (מהנמצאים בפרום קדוש זה) מעוניין שבנו יגדל כבחור בן עליה, מתמיד, יר"ש, ויגדל להיות ת"ח.
וכל אבא ששכל לו בקודקודו פוחד פחד נורא שמא בנו יחשף לכלים אלו ויגדע את כל עליתו.
שואל פותח האשכול מה עושים בשביל שהדבר הזה לא יקרה בפועל.
אם יש למישהו עצות מעשיות אנא שיחכימנו
אתה מצפה לפתרון קסם שיעלים את גודל הנסיון???
לפו''ר אין פתרון כזה
מה שיש זה לחדד לדור הצעיר שגדל בתוך החממה ואינו מודע לגודל הנסיון וחושב שזה סה''כ מכשיר פלסטיק ומי שהוא חזק יכול להחזיק איתו, ולחדד שלא כך הם פני הדברים אלא זה התאבדות רוחנית משפחתית מוחלטת
 
אכתי כל אחד הוא בחזקת כרת?
הרי לא על כל דבר חייבים כרת,
לא אמרתי שאף אחד לא הגיע מזה לחיוב כרת, אבל לא כל אחד הוא בחזקת שהגיע לחיוב כרת.
על זה כיונתי שהגזמת
לא הבנתי הבא על עריות (נדה א''א וכו') מה דינו?
 
ומכאן תעלה הקריאה:
לחינוך של פרישה מן הכיעור, ולא רק של התנזרות מוקדמת.
חינוך של קדושת נשמת ישראל שאינה נפגמת.
חינוך של אהבת ה' וציפייתו לשבים.

זה יוריד חצי מהעוקץ של הכישלון.
ה"ידיעה" שזו דרך אל-חזור, היא הרסנית.
זה קונפליקט מוכר בכל המושג של חטאים מחדא קודם החטא היחס הוא שאין תיקון כי אחרת אני יעשה מלכתחילה חטא ואז תיקון (עבירה לשמה) ומאידך ודאי ודאי שיש תיקון וחפץ הקב''ה בתשובת רשעים ''כי אם בשובו מדרכו וחיה''
 
חזור
חלק עליון