פעם ראיתיו [רבי חיים שאול גריינימן זללה"ה] מריח בשמים קודם הבדלה, כדי לבדוק אם מרגיש הריח,
ולאחמ"כ הבדיל ובירך עליהם.
ושאלתיו האם מותר מן הספק להריח ללא ברכה;
והשיבני שאין לו מה לעשות, ע"כ.
ולאח"ז ראיתי שיש שהביאו הוראה זו בשם החזו"א שמותר לבדוק אם מריח,
ונימקו [אינני יודע אם בשם החזו"א] שזה כדין מטעמת - אין צריכה ברכה, עי' ברכות י"ד א'.
ויל"ע אם הרב זללה"ה חלק על הסבר זה [אולי בגלל שלא ניכר שזו רק טעימה, וצ"ע בסברא זו],
או שענה לי קושטא דמילתא שכאן יותר פשוט להתיר.
ולאחמ"כ הבדיל ובירך עליהם.
ושאלתיו האם מותר מן הספק להריח ללא ברכה;
והשיבני שאין לו מה לעשות, ע"כ.
ולאח"ז ראיתי שיש שהביאו הוראה זו בשם החזו"א שמותר לבדוק אם מריח,
ונימקו [אינני יודע אם בשם החזו"א] שזה כדין מטעמת - אין צריכה ברכה, עי' ברכות י"ד א'.
ויל"ע אם הרב זללה"ה חלק על הסבר זה [אולי בגלל שלא ניכר שזו רק טעימה, וצ"ע בסברא זו],
או שענה לי קושטא דמילתא שכאן יותר פשוט להתיר.