בהר - האם לשמיטה בעינן שש שנים שלימות של זריעה | ויקרא בהר - האם לשמיטה בעינן שש שנים שלימות של זריעה | ויקרא
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

גרינפלד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
1,663
תודות
4,603
נקודות
375
מתוך ה'מגדלות מרקחים':
שש שנים תזרע שדך ושש שנים תזמור כרמך ואספת את תבואתה, ובשנה השביעית שבת שבתון יהיה לארץ (כה ג-ד)

בספר
דרשות רז"ה כתב לדון, האם בעינן שש שנים שלימות של זריעה, או דגם מקצת שנה עולה למנין שמיטין, כגון כשנכנסו לארץ והיו שבע שחילקו ושבע שכיבשו, וכמו שהתחילו בניסן כך נסתיימו בניסן, אבל ראש השנה לשמיטין הוא א' בתשרי, א"כ יש לדון האם מונים את אותו הזמן שמניסן ועד תשרי לשנה ראשונה לשמיטה, או דאין מונים אלא שנה שלימה ויתחילו למנות מתשרי הבא. וספק זה שייך גם לעתיד, דהא בזמן הזה שבטלה קדושת הארץ שמיטה היא מדרבנן, א"כ יש לדון איך הדין כאשר יחזרו ויקדשו באמצע השנה, האם תעלה מקצת השנה ככל השנה.

ולכאורה כיון דקי"ל בראש השנה י: דשלשים יום בשנה חשובים שנה, א"כ אפשר שגם לענין זה יועיל ל' יום. אך עי"ש שכתב לדון בזה מלשון הכתוב "שש שנים תזרע שדך" דמשמע בעינן שיהיה עכ"פ זמן זריעה, ואילו בניסן כבר עבר זמן הזריעה ולא מתקיים שש שנים "תזרע שדך". ומ"מ מסיק שם דדי בזה שמתקיים "ושש שנים תזמור כרמך", וזמן זמירה הוא בקיץ.​
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון