בחוקותי - בעניין חילופי אותיות | ויקרא | פורום אוצר התורה בחוקותי - בעניין חילופי אותיות | ויקרא | פורום אוצר התורה
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

גרינפלד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
1,663
תודות
4,603
נקודות
375
רש"י (כו, לט) מפרש ימקו. לשון המסה כמו ימסו.

ובתחילה חשבתי שאפשר לבאר חילוף זה על פי משנ"כ כאן [ק=ד באתב"ש, ד=ס באלב"ם; ק=ח באלב"ם, ח=ס באתב"ש].

אכן יתכן יותר פשוט שנימוח הוא גם לשון נמס, וא"כ יתכן ש"ימחו" מתחלף [החלפת ח'] באלב"ם לימקו ובאתב"ש לימסו.
[ימקו=ימחו באלב"ם, ימחו=ימסו באתב"ש].

וכזאת יש במקום נוסף, שרש"י (דברים לב, ה) מפרש דור עקש. עקום וכו'.
וחשבתי לבאר ע"פ הנ"ל שעקש = עקב באתב"ש, עקב = עקם באלב"ם.
וכן להיפך, עקש = עקי באלב"ם, עקי = עקם באתב"ש.

אכן י"ל שהרי בהפטרה (בחוקתי) נאמר "עקב הלב", ופי' המפרשים עקום, וא"כ י"ל שעקב = עקש באתב"ש, ועקום באלב"ם.
 
ובשמות (טו, טו [אז ישיר]) נאמר "נָמֹגוּ כל יושבי כנען", ופירש רש"י נמסו.
ויתכן שזה הגיע מנמקו, וכרש"י כאן, וק' מתחלפת ב-ג', כי שניהן מאותיות החיך, עי' רמב"ן.
 

הודעות מומלצות

[URL='https://forum-otzar-hatorah.co.i...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון