בעלות עכשיו, על עוד ל' יום | בית המדרש| דף 2 | פורום אוצר התורה בעלות עכשיו, על עוד ל' יום | בית המדרש| דף 2 | פורום אוצר התורה
  • בשעה טובה ומוצלחת! העברנו את כל המאמרים והתגובות למדור החדש. לתשומת לבכם: תאריך פרסום התגובות התעדכן בעקבות ההעברה, אך כל התוכן נשמר בשלמותו. המדור כעת בהרצה, וב"ה בקרוב נפרסם עדכון כללים לגבי פרסום מאמרים, סדרות הרשאות גישה, ותוספת ניקוד. יתכנו מספר באגים ואנחנו עמלים על תיקונם בהקדם. בברכה צוות ההנהלה.
  • חדש בפורום הבלוגים התורניים: אנו שמחים לעדכן כי מעכשיו פורום "בלוגים תורניים" נפתח לתגובות – בשלב זה רק לבעלי הרשאה מתאימה, במסגרת תקופת הרצה. שימו לב: ייתכנו שינויים בהרשאות ובמדיניות בהתאם להתקדמות ההרצה.

פסק הרמב״ם הל' אישות פ''ז הי''ב שבקידושין כשאמר מעכשיו ולאחר שלושים יום ובא אחר וקידשה אח''כ קידושי שני תופסים וצריכהמגט משניהם.

ובהל' מכירה פ''ב ה''ט פסק שכשאמר מעכשיו ולאחר שלושים יום קנה מעכשיו ועל תנאי שאם לא יתקיים התנאי בטלה המכירה.
והרבה דנו בחילוקים בין שני הדינים.

נ.ב. אודה למעכ''ת הכותבים כאן שיואילו לכתוב ''המוכר'' הקונה'' ולא ''אני והוא''

נ.ב. נודה להרב היושב בישיבה שליט''א שיואיל בסיום עריכת ספרו בעניין זמנים לשתף את כולנו בקובץ פי די אף
 
למה, זה בדיוק השאלה, דאם בעלות מקנה זכויות ופירות לבעלים למה זה נקבע למי שבעלים על העכשיו
 
רמב''ם הל' חמץ ומצה פ''ד ה''ה
ישראל שהרהין חמצו אצל העכו"ם אם אמר לו אם לא הבאתי לך מעות מכאן ועד יום פלוני קנה חמץ זה מעכשיו הרי זה ברשות העכו"ם ואותו החמץ מותר לאחר הפסח. והוא שיהיה אותו זמן שקבע לו קודם הפסח. ואם לא אמר לו קנה מעכשיו נמצא אותו החמץ כאילו הוא פקדון אצל העכו"ם ואסור בהנייה לאחר הפסח.

כמדומני שיש לח''מ מעניין ע''ז באיזהו מקומן
 
למה, זה בדיוק השאלה, דאם בעלות מקנה זכויות ופירות לבעלים למה זה נקבע למי שבעלים על העכשיו
אני חוזר על משנתי שנבארה באשכולות אחרים שפתחת...
בעלות הינו שייכות, הינו שהחפץ מעמיד לבעליו את השימושים, או שהבעלים הוא ראוי להשתמש בשימושים,
וזהו הבעלות על גוף החפץ, ותו לא מידי.
וע"כ כשמכר לאחר ל', הוא מכר את הבעלות לענין השימושים שיבואו לאחר ל',
וע"כ מזיק חייב לשלם לשניהם, משום שהזיק את מה שמיצר את השימושים של היום ואת השמושים של לאחר ל', ושניהם ניזוקו,
אולם מה שמגיע לו הגיזות והוולדות, לא משום שהוא בעלים על גוף החפץ, ובתוצאה נהיה בעלים גם על הגיזות וההוולדות, אלא זהו גופא הבעלות שלו בחפץ שהגיזות והוולדות יהיו אליו, וכיון שעכשיו הוא הבעלים לגבי שגיזותיו וולדותיו יהיו שלו, ע"כ הם שלו ולא של מי שיהיה בעלים על הגיזות והוולדות לאחר ל'..
 

הודעות מומלצות

ידועה מלחמתם של גדולי ישראל נגד תנועת המזרחי...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון