יש חקירה מעניינת, אם זה שאכילות אסורות מטמטם את הלב הוא מציאות קיומית - ואם כן גם אם הוא יהיה חייב לאכול את זה מחמת פיקו"נ זה עדיין יטמטם את לבו [ואם הוא חייב לעבור על איסור תורה, הוא כמובן חייב לטמטם את לבו עבור הפיקוח נפש..], או שזה שאכילות אסורות מטמטם את הלב הוא כי זה אסור, ואם זה יהיה מותר זה לא יטמטם.
את המהלך השני מביא המהר"ל בתפארת ישראל פ"ח, שם הוא טוען שאין אפשרות שזה יטמטם את הלב אם זה מותר, אבל למהלך הראשון לא מצאתי מקור כרגע - אשמח למקור או לדעות אחרות בנושא. (זכור לי שפעם ראיתי שהקהילת יעקב כותב איפשהו את המהלך הראשון)
את המהלך השני מביא המהר"ל בתפארת ישראל פ"ח, שם הוא טוען שאין אפשרות שזה יטמטם את הלב אם זה מותר, אבל למהלך הראשון לא מצאתי מקור כרגע - אשמח למקור או לדעות אחרות בנושא. (זכור לי שפעם ראיתי שהקהילת יעקב כותב איפשהו את המהלך הראשון)