ידועים דברי החזו"א באמו"ב שגדר הביטחון אניו כמו המקובל בפי העולם- לבטוח שיהיה טוב,
אלא ביטחון שהכל מנוהל ע"י הבוית"ש, ושום דבר אינו במקרה,
והקושיות על פשטות דבריו רבות: (ואמנה מעט מהעולים כעת בזכרוני)
א': תהלים קיב, ז 'משמועה רעה לא יירא, נכון לבו בטוח בה'. עי' ברכות ס' ע"א.
ב': "מגן הוא לכל החוסים בו" (תהלים יח, לא).
ג': "אל אבוש כי חסיתי בך" (תהלים כה, כ).
ועוד פסוקים רבים.
וכן בראשונים משמעויות הפוכות (חוץ מהחוה"ל)
א': "ובטחו אל ה'." (תהלים ד, ו) כתב רש"י "ובטחו אל ה' שישפיע לכם טובה".
ב': ספר העיקרים לר"י אלבו ח"ד פרק מ"ז
ועוד רבים.
באשכול זה נדון בשיטת החזו"א ובבירור מקחו של צדיק.
אלא ביטחון שהכל מנוהל ע"י הבוית"ש, ושום דבר אינו במקרה,
והקושיות על פשטות דבריו רבות: (ואמנה מעט מהעולים כעת בזכרוני)
א': תהלים קיב, ז 'משמועה רעה לא יירא, נכון לבו בטוח בה'. עי' ברכות ס' ע"א.
ב': "מגן הוא לכל החוסים בו" (תהלים יח, לא).
ג': "אל אבוש כי חסיתי בך" (תהלים כה, כ).
ועוד פסוקים רבים.
וכן בראשונים משמעויות הפוכות (חוץ מהחוה"ל)
א': "ובטחו אל ה'." (תהלים ד, ו) כתב רש"י "ובטחו אל ה' שישפיע לכם טובה".
ב': ספר העיקרים לר"י אלבו ח"ד פרק מ"ז
ועוד רבים.
באשכול זה נדון בשיטת החזו"א ובבירור מקחו של צדיק.