תלמוד בבלי מסכת בבא בתרא דף טו עמוד אמרדכי כתב במגילה שלו - שמרדכי כתב?
לא הבנתי כונתךכוונתי למה שכתוב במגילה שמרדכי כתב.
מגילה גזולה?איך ייתכן אדם קרא מגילה בי"ד ובט"ו ולא יצא ידי חובה?
כשהיה חייב בשניהם או ג"כ אם קרא באחד מהם?איך ייתכן אדם קרא מגילה בי"ד ובט"ו ולא יצא ידי חובה?
כתבו כאן שהמגילה הראשונה שכתב מרדכי היתה כשירה.לא הבנתי כונתך
מה השאלה שלך
כשהיה שוטה?איך ייתכן אדם קרא מגילה בי"ד ובט"ו ולא יצא ידי חובה?
ספקו על המצוה?כשהיה שוטה?
[או עוסק במצוה לספיקו של השעה"צ בסי' תעה].
צודק, טעיתי.ספקו על המצוה?
אסתר.הוא קרא את מגילת רות?
כי לא כתבת 'ה'מגילה.
קרא בכל דקדוקיה.כשכיון להדיא לא לצאת י''ח?
כשהיה צואה במקום זה והוא היה מזיד? [האם באמת לא יצא? צ''ת]
כנ"ל.אולי: מגילה הכתובה בין הכתובים, שהיא מגילה כשרה שהרי קרא בה ביחיד יצא יד"ח, והוא קרא בה בציבור דקריאתו פסולה מגזירה.
כנ"ל.מגילה גזולה?
באחד מהם.כשהיה חייב בשניהם או ג"כ אם קרא באחד מהם?
לא.כשהיה שוטה?
[או עוסק במצוה לספיקו של השעה"צ בסי' תעה].
תלוי בפלוגתת הרי"ף והרמב"ן עם בעל המאור, אי שלא בזמנה בעי עשרה רק למצוה, או שהוא לעיכובא.קראה שלא בזמנה ביחיד.
קרא בי"ד ובט"ו בציבור. קריאה מדוקדקת במגילה כשרה.קראה שלא בזמנה ביחיד.
כשהתכוון לא לצאת ידי חובה.איך ייתכן אדם קרא מגילה בי"ד ובט"ו ולא יצא ידי חובה?