פסקי מרן המ"ב התפרסמו בתפוצות ישראל. רוב הציבור הליטאי צמוד לפסיקותיו, (ותמיד יש יוצ"מ הן בקהילה כזו או אחרת והן לגבי משקל שנותנים לחזו"א ואכמ"ל).
ומנגד הציבור החסידי רואה בו (כמדומני) אחד מגדולי הפוסקים, אך לא כפוסק שעל פיו יישק דבר. וזה ידוע ואי"צ לפנים.
השאלה האם יש יוצאים מן הכלל, והאם יש כללים מתי נוטים מפסקי המ"ב (לדוגמא בהנהגות חסידיות) ומתי לא? ומה נהוג בכל חסידות וחסידות?
כמו"כ פוסקים חסידיים או שיש להם זיקה לחסידות, כיצד השתקפה פסיקתו של המ"ב בספריהם?
כמו כן, כידוע עפ"ר הציבור החסידי צמוד לספר פסקי תשובות, והשאלה: האם זה בגלל ההנהגות החסידיות שהוא מביא בספרו, או שמא בגלל פוסקים אחרים שהמ"ב לא מזכיר?
חו"ר הפורום מוזמנים להציע את דבריהם, דברי רבותם האדמורי"ם והפוסקים החסידיים.
נ.ב אשכול זה אינו מיועד לדיון על פסקי המ"ב והציבור הליטאי.
ומנגד הציבור החסידי רואה בו (כמדומני) אחד מגדולי הפוסקים, אך לא כפוסק שעל פיו יישק דבר. וזה ידוע ואי"צ לפנים.
השאלה האם יש יוצאים מן הכלל, והאם יש כללים מתי נוטים מפסקי המ"ב (לדוגמא בהנהגות חסידיות) ומתי לא? ומה נהוג בכל חסידות וחסידות?
כמו"כ פוסקים חסידיים או שיש להם זיקה לחסידות, כיצד השתקפה פסיקתו של המ"ב בספריהם?
כמו כן, כידוע עפ"ר הציבור החסידי צמוד לספר פסקי תשובות, והשאלה: האם זה בגלל ההנהגות החסידיות שהוא מביא בספרו, או שמא בגלל פוסקים אחרים שהמ"ב לא מזכיר?
חו"ר הפורום מוזמנים להציע את דבריהם, דברי רבותם האדמורי"ם והפוסקים החסידיים.
נ.ב אשכול זה אינו מיועד לדיון על פסקי המ"ב והציבור הליטאי.