עלובה עיסה שנחתומה מעיד עליה.בהקדמת המו''ל מחדש כבר הביא מקורות רבים מאוד מספריהם הקדושים של רבותינו אשר צטטו מהספר או העתיקו ממנו
עלובה עיסה שנחתומה מעיד עליה.בהקדמת המו''ל מחדש כבר הביא מקורות רבים מאוד מספריהם הקדושים של רבותינו אשר צטטו מהספר או העתיקו ממנו
כמו שצוין כאן במקו''א, אין למשפט זה מקור...עלובה עיסה שנחתומה מעיד עליה.
מן הסתם זהו הנוסח במקור בויקיפדיה, ובמכלול לא שמו ליבם לכך.הנוסח במכלול די מקומם
נכון ומדויק, בוצע.[אשר אולי שבסיומה היה ראוי לעשות סימן שאלה לאור הפולמוס שבדבר].
כמובן, אבל הדיון הרי היה אם הוא אכן חיבר את זה.והנני שונה משכ''ל, לכאו' כל הנדון היה כאשר הספר נדפס בעילום שם מחברו ואזי בקל אפשר לחשוב מי הוא זה ואיזה הוא ואולי פגם נפל בו.
אך והיה בהניח שאכן מהר''י אלגזי ז''ל המו''ל הוא ניהו מחברו של הספר, וכי אדם מעיז פניו להטיל בו דופי?
עלובה עיסה שנחתומה מעיד עליה.
מעי"ז:כמו שצוין כאן במקו''א, אין למשפט זה מקור...
מעניין, אבל התוכן הפוך - לא?בראשית רבה לד, יא - עלובה היא העיסה שנחתומה מעיד עליה שהיא רעה;
[ועוד שם: עלובה הנטיעה שמי שנטעה מעיד עליה שהיא רעה]
דהיינו?אבל התוכן הפוך - לא?
משתמשים עם זה להגיד ש'אם הנחתום הוא הוא היחיד שמעיד שזה טוב, זה עיסה עלובה'.דהיינו?
אולי משתמשים בזה בהַשְאַלַה - אין הנחתום מעיד על עיסתומשתמשים עם זה להגיד ש'אם הנחתום הוא הוא היחיד שמעיד שזה טוב, זה עיסה עלובה'.
תוכן המדרש היא 'שאם גם הנחתום בעצמו אומר שהעיסה רעה, אז זה בוודאי רעה'.
הבנתי נכון?
מקור?רבינו אור שבעת הימים מרן התנא האלוקי הבעל שם טוב הק' זיע"א, חלם פעם חלום נורא שאחד מתלמידיו כמדומה לי ששמו היה רבי נחמן, אך איני זוכר פרטיו במדוייק, הולך להמיר דתו ולהשתמד רח"ל.
בבהלתו פנה רבינו אל ביתו ויבקש ממנו הדבר ולא מצא בו מום.
עד שחיפש ובדק בכל ביתו ראה כי ספר חה"י מונח ל"ע על שולחנו, ויחרד חרדה גדולה מאד, ויקח מטלית עבה כי ירא היה ליגע בספר, והשליכה תחת השלחן ויצוהו על הדבר.
אח"כ אמר רבינו אור העולם שהכניס את אותו האיש ש"ץ ימ"ש עמוק עמוק בשאול תחתית במסיבת אותו האיש יש"ו ימ"ש...
שבחי הבעש"ט הק'.מקור?
יש בזה ב' אופנים.כך הוא כותב.
זה די מובן, שבתאות לא נפתרת כשעובר שנים, אם זה נפתח כנראה שהייתה בעיה פרטנית אחרת.
עדינות יפהחלק מהמקובלים ציינו כי חלק מהרוחות שיקרו על רבי יהודה
אילו מקובלים למשל?אולם, יש לציין כי חלק מהמקובלים ציינו כי חלק מהרוחות שיקרו על רבי יהודה, וממילא יתכן שהוא שקר.