אך למעשה דעת החזו"א ומרן הגר"ח שמאחר והח"ח עבר על כל החלקים והסכים עמהם הרי נחשב שיצא מתחת ידיו.
לדוגמא במשנ"ב המבואר ברכת אשר מר' אפרים פאדאווער (ברוקלין, תש"ע) עמ' 26 או"ד, כותב ששמע בע"פ ממרן הגר"ח קנייבסקי: "שאלתי את הגר"ח אם אמת הוא מה שאומרים שכשנדמה שיש סתירה בין דברי המ"ב במקום אחד לדבריו במקום אחר, שאפשר לתרץ ולומר שאחד מהם נכתב ע"י הח"ח בעצמו והאחר ע"י בנו או חתנו ושהם כתבו דינם ע"פ מקורות אחרים? והשיב לי רבינו שליט"א שאינו אמת כלל, ובשום אופן א"א לתרץ כן... והוסיף לי... שאף שאמת הוא שיש סימנים במ"ב שעיקרם נכתבו ע"י בנו או חתנו זצ"ל, מ"מ הח"ח עבר עליהם בעצמו והסכים עליהם. ונמצא שבסופו של דבר כל המ"ב יצא מתחת ידו של מרן הח"ח זצ"ל בעצמו..." עיין שם.
וכך נקט מרן החזו"א (ס' רבותינו עמ' צט בשם מרן הגרח"ק בשמו, ובס' מעשה איש ח"ב עמ' צד הע' 1). וכ"כ בס' דעת יהודה (עמ' רי) בשם הגר"י שפירא ובשם מרן הגר"ח. וכ"כ בשו"ת דברי יציב (יו"ד סי' ל ד"ה ובזה) בדעת המ"ב.
לטובת החברים שכותבים באשכול שמות של ספרים.
אפשר לבדוק בקלות אם הספר הוזכר באשכול שלא לכפול לחינם, באמצעות תיבת החיפוש. חיפוש> אשכול זה > ולהזין את שם הספר.
"מסורת הש"ס"
ו"עין משפט"
[נמצא בצידי הש"ס, מי לא מכיר]
נתחבר ע"י הג"מ יהושע בועז.
ובמשך השניים הוסיף הג"מ יוסף שמואל [מקראקא],
ואח"כ הוסיף הג"מ ישיעה פיק.
"באר היטב"
המודפס על ד' חלקי שו"ע,
הוא מכמה מחברים,
אורח חיים נתחבר ע"י, רבי יהודה אשכנזי מטיקטין.
אבן העזר וחושן משפט נתחבר ע"י, רבי זכריה מנדל מבלז. יורה דעה זה משולב משני המחברים הנ"ל, בעריכת רבי אברהם אופנהיים.