בראשונים מבואר שמעוברת שנתגיירה
הבן רק פטור מטבילה אך אינו יהודי
עכשיו הבת שלה ג"כ נתעברה בגיותה
וטבלה וילדה בן והרי הוא מצרי שלישי גוי
ומיד שגומר את הגירות הוא מותר לבוא בקהל
אמ' באומות קיי"ל הלך אחר הזכר. אולם מצינו חריגות:
1. י"א שבעמלק בהיות וקייל "זכר עמלק" אזי חלה חובת מחיה אפילו מצד האם- ולפ"ז נתגייר הולד- לשיטות שמועילה גירות בעמלק [-יעו' אבני נזר סימן תקט לערך] בפש' יכול לבוא בקהל -אולי.
2. אם אביו מצרי והאם שפחה כנענית וצ"ת ולע"ע ויל"ע בזה.
באמת יש לדון נידון מעניין, מה הדין בישראל הבא על המצרית שהולד גוי האם הוא ג"כ נחשב 'מצרי' שאסור לבא בקהל אם יתגייר
(ואם נאמר שלא, קיבלת תשובה לנידון שלך...)
באמת יש לדון נידון מעניין, מה הדין בישראל הבא על המצרית שהולד גוי האם הוא ג"כ נחשב 'מצרי' שאסור לבא בקהל אם יתגייר
(ואם נאמר שלא, קיבלת תשובה לנידון שלך...)
ואם נימא שלא, עדיין יש להסתפק כשהא ג"כ מצרי (שנתגייר) אם בזה כן אמרי' שיהא הולד מצרי (והאם אינה צריכה להיות מצרית אלא כל נכרית), וא"כ י"ל דאם הוא מצרי שני הולד יהא מותר לקהל כשנתגייר
באמת יש לדון נידון מעניין, מה הדין בישראל הבא על המצרית שהולד גוי האם הוא ג"כ נחשב 'מצרי' שאסור לבא בקהל אם יתגייר
(ואם נאמר שלא, קיבלת תשובה לנידון שלך...)