- הודעות
- 55
- תודות
- 270
- נקודות
- 33
ההודעה נערכה. נא להקפיד על גודל גופן מתאים.רק בשביל שיתקבלו הדברים אציין שאינני מן האלו שידם קלה על הדק האיסור
ואף בתורת הנגינה אני חושב שאני מגוון
אבל בה במידה אני עד גם לתעשייה שהדבר יוצר
וכל ההשלכות הנלוות לדבר
ההודעה נערכה. נא להקפיד על גודל גופן מתאים.רק בשביל שיתקבלו הדברים אציין שאינני מן האלו שידם קלה על הדק האיסור
ואף בתורת הנגינה אני חושב שאני מגוון
אבל בה במידה אני עד גם לתעשייה שהדבר יוצר
וכל ההשלכות הנלוות לדבר
מי זה האדמו"ר?
כפי שציינתי, מדובר היה בדרשה מפוקפקת של שעמום נוראי שתפס את הדרשן באותו בוקר, ומלבד דברי הבל ושטות, לא הוסיף לידיעת הבחורים ולא כלום.
שוב: כדאי להתבגר קצת ולשים כל דבר בפרופורציה שלו, ומשום מה, המחנכים שאני מכיר יודעים בהחלט במה להתמקד ובאיזו צורה. אה, והם גם לא נתפסים לסיסמאות נבובות על 'אחת הבעיות החמורות בדורינו שמגיעה מתרבות המערב המסוכנת והארורה והציונית'... כי עם כל הכבוד לבעיית תרבות המערב, זו לא הבעיה הגדולה בדורינו. ואם אתה סבור כן, כדאי שתתחיל להכיר את הדור מקרוב.
הלוואי וזה היה השפיץ בעיה.
לא יודע. אולי האדמו"ר המרקד.
לגבי הנגינה, הבעיה זועקת לשמים.
האמת היא שישנם בעלי מנגנים נפלאים, חדורי יראת שמים ולב טהור. כאלה שבצליליהם אפשר לשמוע את הדבקות, את התפילה, את הנשמה היהודית. אבל במקום לטפח אותם, במקום לתת להם מקום לגדול ולהאיר – אנחנו מתעלמים מהם. אם רק היינו תומכים ומחזקים אותם, היו הם פורחים וצומחים, ומביאים לילדינו נגינה שמחיה את הלב ומרוממת את הנפש.
אבל לא. המציאות הפוכה לחלוטין. הממסד מתעלם, לא מֵעריך ולא מעודד את אותם בעלי יראת שמים להביע את עצמם ולממש את כשרונם. מי שרוצה להצליח נאלץ לפרוץ את המסגרות ולצאת החוצה, אל עולם קר ורחוק. ומי שרוצה ליהנות ממוזיקה אמיתית, טהורה, מוצא את עצמו מחפש באפלה, חוצב בבורות בורות נשברים.
אינני משונאי או ממתנגדי הממסד. אבל מותר – כן, אפילו חובה – להביע ביקורת כשצריך. הגיע הזמן שנתעורר, לפני שנאבד את הנשמה שבמנגינה.
שלא מענין האשכול עצמו, אבל כיון שהזכרת את 'הממסד' התעורר בי שוב תהיה שאני נבוך ומשתומם כבר שנים רבות:
מי הם ואיזה הם 'אנשי הממסד' ???
האם ניתן לנקוב בשמותיהם?
מהו גבולות סמכותם?
איך 'חל' עליהם תואר 'אנשי הממסד'?
האם הם נבחרים בבחירות?
אם כן, מי הוא הגוף הבוחר?
ומי ממנה את גוף הבוחר? {מדוע אני איני נמנה על הגוף הבוחר ???}
ואולי הם מתמנים ללא בחירות?
אז מי הם אלו שבסמכותם למנותם?
אשמח לפתרון.
זו תוצאה ולא הסיבה. ופשוט לכל מי שמתמצא בשדה החינוכי.צריכין להבין.
השפיץ בעי' אין הכוונה הפעולות.
ישנן פעולות רעות בהרבה מזה.
השאלה הוא המגמה ההשקפתית.
וזה א' מהדברים הגורמים ריקנות השקפתית, שמתמלא די מהר עם גוי'שקייט.
ומשם הדרך למטה פתוחה.
?
בא נדייק אתה מדבר על הסביבה שלך, אני התחתנתי לפני מספר שנים ספורות וביקשתי אישור מאבי על כל הזמר ועל האורגניסט, וכן היו רובם של חבירי, (ואני זוכר בחור שסיפר על אחיין שלו שהזמין ללא אישור ההורים וכולנו היינו בהלם). הוי אומר - ענין של מנטליות.מי שמחליט על אופי הנגינה בחתונות וזהות המנגנים, אלו הנערים הצעירים עצמם.
כיום בניגוד לעבר, נשתרש שהחתן הוא שמחליט לבדו איזה תזמורת, כפי מה שהולך אצל חביריו, ולהורים אין כל זכות דיבור, הם רק הארנק שמשלם בסוף את סכומי העתק. (בזמני לא עלה על הדעת שאדרוש מהורי והורי אשתי תזמורת שהיא מעבר ליכולת הכלכלית שלהם)
והיכן האבא?כי אף שווער לא רוצה לריב עם החתן החדש שלו שניה אחרי האירוסין בשביל כמה אלפי שקלים.
נקטתי דוגמא בעלמא, מתוך נסיון שלי וגם מה ששמעתי מחבירי הקרובים, כולנו ב"ה בתקופת נישואי הצאצאים.בא נדייק אתה מדבר על הסביבה שלך, אני התחתנתי לפני מספר שנים ספורות וביקשתי אישור מאבי על כל הזמר ועל האורגניסט, וכן היו רובם של חבירי, (ואני זוכר בחור שסיפר על אחיין שלו שהזמין ללא אישור ההורים וכולנו היינו בהלם). הוי אומר - ענין של מנטליות.
והיכן האבא?
זה מאד משנה בין שיבות בסגנון בני ברקי לירושלמי.מי שמחליט על אופי הנגינה בחתונות וזהות המנגנים, אלו הנערים הצעירים עצמם.
כיום בניגוד לעבר, נשתרש שהחתן הוא שמחליט לבדו איזה תזמורת, כפי מה שהולך אצל חביריו, ולהורים אין כל זכות דיבור, הם רק הארנק שמשלם בסוף את סכומי העתק. (בזמני לא עלה על הדעת שאדרוש מהורי והורי אשתי תזמורת שהיא מעבר ליכולת הכלכלית שלהם)
זו גם הסיבה שלמרות התחרות העצומה בתחום, ושבקל אפשר למצוא בעלי מנגנים במחירים נמוכים, גם המשפחות העניות ביותר מזמינות את הזמרים היקרים ביותר. כי אף שווער לא רוצה לריב עם החתן החדש שלו שניה אחרי האירוסין בשביל כמה אלפי שקלים.
וכמובן מיהו זמר יקר היום? קול ערב אינו יתרון כלל. מה שחשוב זה ההתנהגות שלו: ככל שהוא יותר יודע להיות פרובוקטיבי ולעשות תנועות מוזרות עד מגונות, רמיזות גסות, שירים לועזיים ו"טרקים" וצרחות משונות.
בחתונות האלה - הבחורים אינם רוקדים. אין מעגלים. אין שמחה. רק כל אחד עומד ומתנענע לעצמו בתנועות החייתיות.
גם מבחינת מוזיקלית, בעצם אין מוזיקה. אין הרמוניה יפה, אין אקורדים, אין נעימות וערבות. הנגנים הצעירים אינם צריכים להיות יודעי נגן, רק לדעת להפעיל את ה'טרקים' (המוכנים מראש) הנ"ל.
הישיבות ברובן מאפשרות את זה, ובעצם אין לזמרים כל גבול.
ב"ה ששם פחות.זה מאד משנה בין שיבות בסגנון בני ברקי לירושלמי.
התופעה הנ"ל אם ישנה היא בסגנון הירושלמי של חברון ודומיה.
בישיבות הבני ברקיות אותם אני מכיר [פוניבז' ארחו"ת במ"ע וכו'] אצל הבחורים המאפיינים זה ממש לא כך, הריקודים מסודרים, הזמר חסידי ונורמלי.
אם כי גם שם הטראנסים תופסים מדי הרבה מקום. [כל מקום שהם תופסים זה מדי הרבה...]