כי בחג האחרון (לע"ע) על נסים שקרו לנו בתוך הגלות, מסכמים את הנסים הגדולים שקרו לנו בתוך הגלות, או יציאה זמנית מתוכה.2. ובכלל למה שיר זה ניתקן לשוררו דווקא בחנוכה [ולא שרים אותו בפורים]
מובא באחד המדרשים שכיסיו של המן היו מלאים באבנים טובות ומרגליות,1. מהו רוב בניו וקניניו על העץ תלית? וכי תלו את כל רכושו? ומהו רוב בניו הרי תלו רק 10?
ואולי זה הפשט כל זה איננו שוה לי,מובא באחד המדרשים שכיסיו של המן היו מלאים באבנים טובות ומרגליות,
חזק.ואולי זה הפשט כל זה איננו שוה לי,
שהצביע על יהלומיו ואמר כל זה וכו' [ כידוע שהמילה זה מורה באצבע]
וכבר נודע התירוץ עפי''ד הר''מ בהל' עבדים דבניו של עכו''ם הרי הם קנוים לו, וא''כ הי' בניו שהם קניניו.1. מהו רוב בניו וקניניו על העץ תלית? וכי תלו את כל רכושו? ומהו רוב בניו הרי תלו רק 10?
אדרבה, אם כן למה שרים רוב בניו וקניניו, הא חד הוא.וכבר נודע התירוץ עפי''ד הר''מ בהל' עבדים דבניו של עכו''ם הרי הם קנוים לו, וא''כ הי' בניו שהם קניניו.
מובא באחד המדרשים שכיסיו של המן היו מלאים באבנים טובות ומרגליות,
זהו חידוש של הגמ' במגילה דף טו ע''בואולי זה הפשט כל זה איננו שוה לי,
שהצביע על יהלומיו ואמר כל זה וכו' [ כידוע שהמילה זה מורה באצבע]
תודה רבה! נעלם ממני הגמ'.זהו חידוש של הגמ' במגילה דף טו ע''ב
זהו חידוש של הגמ' במגילה דף טו ע''ב
מה כוונתך להעיר על השפתי צדיק בזה?זהו חידוש של הגמ' במגילה דף טו ע''ב
גם הוא הביא את זה ממדרש ולא מגמ'מה כוונתך להעיר על השפתי צדיק בזה?
מצאנו כמה פעמים בספרי חסידות שכותבים מדרש והכוונה לגמ'גם הוא הביא את זה ממדרש ולא מגמ'
מקבל.מצאנו כמה פעמים בספרי חסידות שכותבים מדרש והכוונה לגמ'
ועי' רש"י חגיגה טו: ד"ה קלני
כוונתי שיתכן שקראו לדרוש בגמ' - מדרשאם כי הראיה מרש''י כמובן לאו ראיה היא.
אבל לא כותבים על זה 'איתא במדרש'כוונתי שיתכן שקראו לדרוש בגמ' - מדרש
רֹב בָּנָיו וְקִנְיָנָיו2 שאלות
1. מהו רוב בניו וקניניו על העץ תלית? וכי תלו את כל רכושו? ומהו רוב בניו הרי תלו רק 10?
2. ובכלל למה שיר זה ניתקן לשוררו דווקא בחנוכה [ולא שרים אותו בפורים]
הרי יש שם בית אחד על פורים, ובית אחד על חנוכה, ושאר הבתים על שאר גלויות?