מה הסיבה שיוצאים היום ביזכור? | בית המדרש | פורום אוצר התורה מה הסיבה שיוצאים היום ביזכור? | בית המדרש | פורום אוצר התורה
  • בשעה טובה ומוצלחת! העברנו את כל המאמרים והתגובות למדור החדש. לתשומת לבכם: תאריך פרסום התגובות התעדכן בעקבות ההעברה, אך כל התוכן נשמר בשלמותו. המדור כעת בהרצה, וב"ה בקרוב נפרסם עדכון כללים לגבי פרסום מאמרים, סדרות הרשאות גישה, ותוספת ניקוד. יתכנו מספר באגים ואנחנו עמלים על תיקונם בהקדם. בברכה צוות ההנהלה.
  • חדש בפורום הבלוגים התורניים: אנו שמחים לעדכן כי מעכשיו פורום "בלוגים תורניים" נפתח לתגובות – בשלב זה רק לבעלי הרשאה מתאימה, במסגרת תקופת הרצה. שימו לב: ייתכנו שינויים בהרשאות ובמדיניות בהתאם להתקדמות ההרצה.

תורתי

משתמש חדש
gem
הודעות
4
תודות
6
נקודות
5
בזמנם היו מגיעים בהמוניהם ליזכור ולא היה מקום. אבל בדור הזה שישנם עשרות בתי כנסת בכל שכונה, ואין חסרון מקום, אין סיבה להטריח את הציבור לצאת ולחזור.
 
בזמנם היו מגיעים בהמוניהם ליזכור ולא היה מקום. אבל בדור הזה שישנם עשרות בתי כנסת בכל שכונה, ואין חסרון מקום, אין סיבה להטריח את הציבור לצאת ולחזור.
לכאורה כדי לתת ליתומים שקט ופרטיות.
 
בזמנם היו מגיעים בהמוניהם ליזכור ולא היה מקום. אבל בדור הזה שישנם עשרות בתי כנסת בכל שכונה, ואין חסרון מקום, אין סיבה להטריח את הציבור לצאת ולחזור.
השערי אפרים (בפתחי שערים לשערי אפרים, שער י סל"א) מצא מקור מהגמ' יבמות קו: ממעשה דר"פ ואביי, וגם ביזכור, אילו לא יצא יביטו עליו האנשים שאין להם אב או אם ויש חשש שיגרום הדבר לעין הרע.

בספר גשר החיים (לא,ז) כתב סיבה אחרת, כי אילו היו נשארים בבית הכנסת אותם אנשים שלא אומרים את תפילת "יזכור", וכמובן היו שותקים, היה נראה הדבר כמו אגודות אגודות, שהוא איסור "לא תתגודדו".

ובשו"ת ציץ אליעזר (חלק יב סימן לט) כתב בתשובה שנשאל על בית כנסת שהגבאים רצו לבטל את המנהג של יציאת הילדים בזמן אמירת "יזכור", בטענה שאדרבא אם יישארו הילדים ויראו בהתלהבות הציבור ישפיע הדבר עליהם למוטב, וגם ישפיע הדבר שיהיה לדור הצעיר קשר מסוים עם הדורות הקודמים ולא תנותק השלשלת. ועל זה הוא כותב:
והנה הבל יפצה פיהם ודעת בעלי בתים הפוכה, ואם נבוא לשנות מנהגים קבועים בטענות מדומות ושדופות קדים כאלה, מי יודע עד היכן נגיע.
 

הודעות מומלצות

ברשב"ם כ' ההיתר לעניין רכילות, ששרי לאמר...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון