עירובין - מה ההגדרה של בנין לעניין עירוב חצירות? | פורום אוצר התורה עירובין - מה ההגדרה של בנין לעניין עירוב חצירות? | פורום אוצר התורה

עירובין מה ההגדרה של בנין לעניין עירוב חצירות?

ידיעת התורה

משתמש רשום
הודעות
56
תודות
120
נקודות
30
יל"ד האם בנין נחשב כחצר או כרה"ר דהא כ"א יכול להכנס.
וכן יל"ד האם דריסת רגל האסורה אוסרת שהרי נתבאר במשנ"ב שפ"א י"ג דדריסת רגל בלא שימוש אינה אוסרת.
למעשה מבחינה ממונית יש זכות לכל דייר בבנין לעשות כחפצו בכל קומה או לא?
 
למעשה מבחינה ממונית יש זכות לכל דייר בבנין לעשות כחפצו בכל קומה או לא?
דריסת רגל אינה תלויה בהכרח 'בזכות ממונית'
ולמעשה לכאו' לבני הקומה שמתחת, יהיה תלוי בדין המדרגות, אי הוו מחיצה או לא.
אך אי נימא דכל הבנין רשות אחת, אין כאן דריסת רגל האסורה כלל, שהרי כל אחד מותר ברשותו (בדירתו הפרטית).
 
דריסת רגל אינה תלויה בהכרח 'בזכות ממונית'
ולמעשה לכאו' לבני הקומה שמתחת, יהיה תלוי בדין המדרגות, אי הוו מחיצה או לא.
אך אי נימא דכל הבנין רשות אחת, אין כאן דריסת רגל האסורה כלל, שהרי כל אחד מותר ברשותו (בדירתו הפרטית).
רה''ר צריך שתהיה רשות לכל אדם, ואם הוא רשות פרטית אינו רה''ר וכיון שיכולים למנוע הרבים לא ברירא מקום הספק להחשיב זה רשות הרבים?
ודין המדרגות בפשוטו הוא דין סולם המפורש בגמ' דתורת מחיצה עליו לקולא [אך הגריש''א ז''ל חשש בזה משום מחיצה הנדרסת, ודצ''ע].
 
רה''ר צריך שתהיה רשות לכל אדם, ואם הוא רשות פרטית אינו רה''ר וכיון שיכולים למנוע הרבים לא ברירא מקום הספק להחשיב זה רשות הרבים?
שים לב, כתבתי בהודעה שלפניה שלא צוטטה, שגם אם יש זכות לכולם להכנס לבנין, אינו רה"ר.
מלבד שהערתי
יכול להכנס בלא רשות דיירי הבנין?
ובהודעה שצוטטה, עסקתי בדין דריסת רגל.
ולא ראיתי בדברי מר תשובה על דברי.
 
שים לב, כתבתי בהודעה שלפניה שלא צוטטה, שגם אם יש זכות לכולם להכנס לבנין, אינו רה"ר.
מלבד שהערתי

ובהודעה שצוטטה, עסקתי בדין דריסת רגל.
ולא ראיתי בדברי מר תשובה על דברי.
צדקו דבריו
 
אך אי נימא דכל הבנין רשוין כאן דריסתת אחת, א רגל האסורה כלל, שהרי כל אחד מותר ברשותו (בדירתו הפרטית).
השאלה תהיה באופן שיהיה באחת הקומות העליונות גוי או מי שאינו מודה בעירוב...
 
חזור
חלק עליון