לשמוע ללמוד
משתמש רשום
- הודעות
- 20
- תודות
- 44
- נקודות
- 13
ספר, ופרע, הם שני שורשים שעניינם גילוי, אין הכרח ששניהם ישמשו על אותה המילה,ומה עניין ספר אצל פרע?
ספר, ופרע, הם שני שורשים שעניינם גילוי, אין הכרח ששניהם ישמשו על אותה המילה,ומה עניין ספר אצל פרע?
כמדו' שלא כך היא "משנתו של הגר"מ שפירא". אולי שגיתי בזהספר, ופרע, הם שני שורשים שעניינם גילוי, אין הכרח ששניהם ישמשו על אותה המילה,
שאלתי אחד מתלמידי הגר''מ זיע''א,כמדו' שלא כך היא "משנתו של הגר"מ שפירא". אולי שגיתי בזה
לא הבנתי, מה ענין גילוי אצל העמדת הדבר על תילו, ובניית גבול.ואילו בספר זה ליתן גדר לדבר לבנות לו גבולות, ובזה יש גם עניין של גילוי - העמדת הדבר על תילו.
כמדו' שזהו ביאור שונה מהביאור שהובא לעילוביאר כך,המילה ספר- משמש לקציצת שער ומשמש גם לספר קריאה, דהיינו ששורש המילה - לקחת חומר היינו דבר לא מוגדר ולמסגר אותו, להעמיד אותו בכלי וצורה, אם זה בשער שאדם מסתפר ומסדר שערו הפרוע ונותן בו צורה , ואם זה בספר קריאה שאדם לוקח חומר מבולבל ומסדר אותו, ומסגור של דבר לעולם מצמצם אותו נותן לו גבולות גיזרה מהיכן ועד להיכן.
לביאור הרב @פסיק פומיה להסתפר - לסדר ולהגביל השיער. עיר ספר - עיר הגבול, המגבילה. סיפור - סידור והגבלת התוכן למסגרת הכתובה.השורש ספר, עניינו גילוי, כגון להסתפר, - גילוי השיער. עיר ספר, - העיר הקרובה לגבול {העיר המגולה}. סיפור, - עניינו גילוי. וכן ספר.
השימוש במילה, יכול להיות מוגבל להקשר מסוים, ולא בהכרח כל מילה, עם אותה משמעות רעיונית, תשמש לכל ההיבטים,כמדו' שלא כך היא "משנתו של הגר"מ שפירא". אולי שגיתי בזה