למה לא עוצרים לטרמפ?! חסד!| דף 2 | פורום אוצר התורה למה לא עוצרים לטרמפ?! חסד!| דף 2 | פורום אוצר התורה

למה לא עוצרים לטרמפ?! חסד!

כטרמפיסט ותיק, אני עומד איפה שכולם עומדים - אחרי כיכרות, הרבה פעמים זה באדום לבן
לפני מספר שנים עמדתי בכזה מקום, עצר לי מישהו ואחרי שנכנסתי אמר לי דברים אלו: חצי מהאנשים לא עוצרים לך בגלל היצר הרע, מתוך אלו שעוצרים- חצי מהם לא עוצרים בגלל שאתה באדום לבן...
לתשומת ליבכם
 
כטרמפיסט ותיק, אני עומד איפה שכולם עומדים - אחרי כיכרות, הרבה פעמים זה באדום לבן
לפני מספר שנים עמדתי בכזה מקום, עצר לי מישהו ואחרי שנכנסתי אמר לי דברים אלו: חצי מהאנשים לא עוצרים לך בגלל היצר הרע, מתוך אלו שעוצרים- חצי מהם לא עוצרים בגלל שאתה באדום לבן...
לתשומת ליבכם
נראה לי שרק להעלות באדום לבן ולא לחנות, מותר.
בכל אופן זה לא טענה רצינית. נשמעת מוזר. אולי במקומות חילוניים. אולי.
 
אולי במקומות חילוניים. אולי.
בתוככי האזורים החרדיים בירושלים. אדם חרדי לגמרי.
כמובן שמי שממש ממש רוצה יעצור גם שם, אבל אפשר להבין אחד שככה היה עוצר ובכזה אופן אין לו חשק לעצור (אני אין לי רכב ואני לא נוהג, קשה לי לרדת לציפור נפשו של הנהג במקרה כזה)
או אחד שהיה עוצר בשביל המצפון, ועכשיו יש לו תירוץ למצפון
 
לדון לכף זכות את אלו שלא עוצרים אעיד עדות אישית כי לפעמים שיחות אישיות ואחרות אני דוחה אותם לזמן הנהיגה, לא נעים לי לשוחח בזמן בו אדם זר נמצא במכונית, כמובן במקרים אחרים אין זה מתרץ...
כידוע הסטייפלר אמר כי עשיית חסד עם המכונית זה סגולה להגנה מתאונות דרכים, אף שבעצם ללא 'סגולה' זו זהו חסד מה"ת, אך לעיתים כשזה 'סגולה' יש כאלו שזה יותר מדרבן אותם...
 
בדרך לעבודה אשתי הזמינה שלש טרמפיסטיות [מורות לא צעירות] - הן לא הפסיקו לקשקש בקולי קולות ולא מיבעיא שלא איפשרו לי לשוחח עם רעייתי, אלא שלחלוטין הוצרכתי להאזין להגיגיהן הקולני
וכמה ימים לאחר מכן אני עצרתי לטרמפיסט - והוא לא חדל מלקשקש עם אשתו בפלאפון בקולי קולות, וגרם לאותו כנ"ל
חסד - כן, אבל באמת, נכנסת לרכב זר, תתנהג בהתאם ותשתוק
החלטתי שבפעם הבאה אבקש בקול רם שקט, כי קשה לי להתרכז בנהיגה כשמדברים
סיפורים חריגים
 
כטרמפיסט ותיק, אני עומד איפה שכולם עומדים - אחרי כיכרות, הרבה פעמים זה באדום לבן
לפני מספר שנים עמדתי בכזה מקום, עצר לי מישהו ואחרי שנכנסתי אמר לי דברים אלו: חצי מהאנשים לא עוצרים לך בגלל היצר הרע, מתוך אלו שעוצרים- חצי מהם לא עוצרים בגלל שאתה באדום לבן...
לתשומת ליבכם
מצוי מאד מאד שטרמפיסטים עומדים במקום שמי שיעצור להם - מסתכן בדפיקה מאחור, כגון בסיום ככרות, באמצע ירידה [עובדה הוה באחת שעצרה מיוזמתה לבתי באמצע ירידת דרך שרה ברכסים (ירידה חזקה בסיבוב) - ובום - נכנסו בה]
ולא פעם הסברתי לטרמפיסטים שאם רוצים שיעמדו שם - שיחשבו איך זה מצד הנהג שלא רוצה סיכון
 
אני עוד זוכר בימי בישיבה שבכל פעם שהייתי עומד באיזו צומת חשוכה ברחבי הארה''ק, מייחל ומצפה שיהין יהודי באשר הוא לפתוח ליבו ודלתו לקחתני עימו בנסיעתו, תמיד ללא יוצא מן הכלל הייתי מבטיח בליבי ושפתי לבלתי עבור, כי כשאני יהיה בעל רשיון ואנהיג לזו המרכבה תחת ידי לא יהיה יהודי שישאר מאחור. אעשה מרכבה לשכינה, אתן מעט מעצמי לזו המטרה.
ואכן לא תמיד זה נעים, פעמים מציק, רעש דיבורים, וורטים עתיקים, חפירה וחוסר טקט מאוחדים זה בזה ובקיצור מה לא...
אלא שהמשימה גדולה מזו שווה חוסר נוחיות רגעי מעט ויתור על האפסי למען האין עוד.
ואמר לי אדם חכם (מגדולי בעלי המוסר בדורנו) רוצה אתה לידע מיהו המעביר על מידותיו, איזהו שגדלות יש בנפשו, דחיית הסיפוקים מנת חלקו, עמל הוא לידע לוותר על אפסיותו, ?????
זהו אותו שנוסע בכביש ממהר הגיע ביתו, ופתע לנגד עיניו עומד נער מנופף בידיו רוצה לילך לבית תלמודו מצפה לישועה בזכות תורתו, נעצר בעל הרכב מסמן בידיו גש הנה עלם אני ורכבי לשרותך עומדים, שב במקומך, אקחך לבית תלמודך ויהי חלקי עמך!!
 
שמא יפרש מר את כונתו?
עשרה קבין ירדה לעולם ותשעה נטלו נשים. ואליבא דר' @החש בראשו המבוגרות שביניהם, זריזות לפרוע את דיבורם תרתי משמע... שהדיבור הוא מלאכתם (מורות..) מימים ימימה...:)
 
מענין לענין באותו ענין:

בקו' אשר יצווה מובא שמרן מוהר"ח גריינימן זללה"ה אמר לאחד לא לעצור טרמפים כי זה יכול לעזור לאנשים לעשות עבירות.. (איני זוכר אם הנידון היה דווקא בחילונים).
 
בקו' אשר יצווה מובא שמרן מוהר"ח גריינימן זללה"ה אמר לאחד לא לעצור טרמפים כי זה יכול לעזור לאנשים לעשות עבירות.. (איני זוכר אם הנידון היה דווקא בחילונים).
מילי דשטותא כאלה לא ראוי לייחס לרב גריינמן זצ"ל.
 
כידוע הסטייפלר אמר כי עשיית חסד עם המכונית זה סגולה להגנה מתאונות דרכים, אף שבעצם ללא 'סגולה' זו זהו חסד מה"ת, אך לעיתים כשזה 'סגולה' יש כאלו שזה יותר מדרבן אותם...
מהרה"ק מהר"א מבעלזא מובא שבעצם רכב הוא מקום סכנה, וע"כ מדין ונשמרתם יש איסור להנהיג ברכב אך כשעושים מצוות נעשה הרכב כשלוחי מצווה ושלוחי מצווה אינן ניזוקים ורק כך מותר לנהוג!!!
 
בדרך לעבודה אשתי הזמינה שלש טרמפיסטיות [מורות לא צעירות] - הן לא הפסיקו לקשקש בקולי קולות ולא מיבעיא שלא איפשרו לי לשוחח עם רעייתי, אלא שלחלוטין הוצרכתי להאזין להגיגיהן הקולני
וכמה ימים לאחר מכן אני עצרתי לטרמפיסט - והוא לא חדל מלקשקש עם אשתו בפלאפון בקולי קולות, וגרם לאותו כנ"ל
חסד - כן, אבל באמת, נכנסת לרכב זר, תתנהג בהתאם ותשתוק
החלטתי שבפעם הבאה אבקש בקול רם שקט, כי קשה לי להתרכז בנהיגה כשמדברים
חבל שרק בפעם הבאה...

אני משתדל להעלות
אבל חייב לציין שיש מקרים שממש מוציאים לי את כל החשק
(כמו אותו אחד שלקחתי מב"ב למו"ע ולא גמר לאכול שוקולד... ולברר טלפונית בענייני שידוכים)

שניכם, למדו לשונכם לומר בזה"ל:
בוקר טוב לך אדוני/גבירתי!
אני שמח מאוד לעשות ככל שביכולתי ע"מ לעזור לכם בטרמפ.
אך אין שום סיכוי שאני נוהג בצורה כזו.
מי שהתנאי לא מתאים לו - הדלתות נפתחות מבחוץ (כמנהג אנ"ש...).

אדוני, קריאה שניה!

ברקס, עצירה בצד הדרך.
נא לצאת לי מהרכב! מצטער, אך אינני יכול להמשיך ככה, זאת הפעם השלישית שאתה עובר על כללי הרכב, נא לפנות את מקומך!


ככל שיותר נהגים יעלו טרמפיסטים ויעשו עימם את התנאים שלהם (איני מעונין לשמוע ווארט! נא לא לאכול באוטו! נא לסגור את הטלפון! וכו' וכו'), ויורידו את מי שעובר על הכללים פעמיים שלוש!! ו...
חסל סידור טרמפיסטים נודניקים וחסרי טקט...


רק שאנשים הינם טובי לב נדירים, ואדם שאינו מבני משפחתם - לא זוכים לגערות כלל, ואז אנשים הזקוקים לטרמפ והינם בעלי טקט ומידות טובות - לא מקבלים את העזרה הנחוצה להם.
 
יש לו מקור לדבריו
[צריך לדעת מיהו המחבר, אני יודע שזה על חינוך אבל לא יותר]
לא ברור באיזה מקרה הרב גריינמן דיבר, כך שזה לא מקור.
@אי"ש צעיר אתה יכול לעלות את הדברים ככתבם וכלשונם?
 
חזור
חלק עליון