בפירוש לשיר השיריםהיכן הגר"א ?
א. ג.בפירוש לשיר השירים
הרש"ש שיצאו נגדו הוא בבא מציעא קז ע"א: "כשם שביאתך לעולם בלא חטא".... מכאן סתירה קצת לבעלי דעת הגלגול"...יש ע"ז רש"ש במסכת ברכות,
צריך לחפש.
אם אמצא אעדכן אותך.
(הרש"ש הידוע שיצאו עליו הרבה גדולי דורו)
אכן חיפשתי רש"ש בברכות ולא מצאתי.הרש"ש שיצאו נגדו הוא בבא מציעא קז ע"א: "כשם שביאתך לעולם בלא חטא".... מכאן סתירה קצת לבעלי דעת הגלגול"...
ומה קשור לעניין?
מצורף פירוש הגר"א שה"ש ע"ד הפשט סוף עמוד 1 המשך עמוד 2ראיתי דבר נפלא מהגר"א
ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם כידוע עיקר תענוג הנשמה הוא בדביקות למקורה וממילא בתורה מוזכר שאם נקיים מצוות הקב"ה ישכון בתוכינו ויבא לידבק בנו וזהו יותר משכר עולם הבא שהקב"ה יבא לידבק אלינו מאשר שאנחנו נבא אליו.
אם ביקשתם עוד ציטטות בנושא:ראיתי דבר נפלא מהגר"א
ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם כידוע עיקר תענוג הנשמה הוא בדביקות למקורה וממילא בתורה מוזכר שאם נקיים מצוות הקב"ה ישכון בתוכינו ויבא לידבק בנו וזהו יותר משכר עולם הבא שהקב"ה יבא לידבק אלינו מאשר שאנחנו נבא אליו.
לפו"ר אין זו סתירה, א"א יודע זה לעמוד על גודל השכר ולא על מהותו.היכן הגר"א ?
ב. נאמר בגמ' שאין עתה יודע שכרם של מצוות
לא אני כתבתי אותו זה הגאון כתב ואולי תעיין בפנים ותראה שלא כתב זאת כזהו ווארט בעלמא,
ווארט בעלמא
אפשר לדון בדברים אך הגאון כן ראה זאת כתרוץפשוט שאין בו תירוץ על השאלה החמורה מדוע עוה"ב לא הוזכר בתורה, הרי בכל התנ"ך אין זכר לעוה"ב, אין אפי' מקום אחד בדברי הנביאים שנעשה שימוש - אפילו שימוש רטורי - בעוה"ב, כך שקשה לפתור בעיה זו ע"י ווארט נחמד זה.
ואיה כן המקום?ואכ"מ.
?הדרשות לא רלוונטיות.
נו ו...בסופו של דבר, עד חז"ל - יהודי היה יכול ללמוד את כל הספרות התורנית עם פירושיה ולא לדעת שיש עולם הבא.
לפי הרמח"ל דוקא יותר ניחא, כי זו מטרת הכל, ואין לך מובן יותר ממנהולפי הרמח"ל שמטרת כל הבריאה היא להתענג על ה' בעוה"ב ודאי הוא פלא שלא נזכר בתורה*.
*ואכן, דברי הרמח"ל תמוהים טובא, ואכ"מ.
?ואיה כן המקום?
מה שדורשים זה לא נקרא שמפורש בתורה אלא מרומז ובן אדם שלומד ע"פ פשט לא יודע שיש עוה"ב.הן הדרשות או מגלות שכך באמת כתוב, וא"כ הרי זה מפורש בתורה
??[]זהו ווארט בעלמא, ופשוט שאין בו תירוץ על השאלה החמורה מדוע עוה"ב לא הוזכר בתורה, הרי בכל התנ"ך אין זכר לעוה"ב, אין אפי' מקום אחד בדברי הנביאים שנעשה שימוש - אפילו שימוש רטורי - בעוה"ב, כך שקשה לפתור בעיה זו ע"י ווארט נחמד זה.[/]
אדון @עומק המושג אתה יהודי חרדי שמאמין בדברי חז"ל??!!הדרשות לא רלוונטיות.
בסופו של דבר, עד חז"ל -
יש תחושה, שאתה מרגיש בנוח לפקפק בכל תירוץ שיעלו בפניך. ובכלל כאילו כבודו פזל לעבר ספרים חיצונים שקשה לו לראות פירוש של אדונינו הגר"א או דרשת חז"ל כהסבר אמיתי ונכון.[]ברור, וזוהי תמצית הבעיה, כיצד יתכן שדבר כה רלוונטי אינו נזכר בשום מקום בדברי הנביאים?[/]