הלכות תערובת איסור והיתר - לחם משנה בשבת ער"פ | הלכה ומנהג הלכות תערובת איסור והיתר - לחם משנה בשבת ער"פ | הלכה ומנהג
  • בשעה טובה ומוצלחת! העברנו את כל המאמרים והתגובות למדור החדש. לתשומת לבכם: תאריך פרסום התגובות התעדכן בעקבות ההעברה, אך כל התוכן נשמר בשלמותו. המדור כעת בהרצה, וב"ה בקרוב נפרסם עדכון כללים לגבי פרסום מאמרים, סדרות הרשאות גישה, ותוספת ניקוד. יתכנו מספר באגים ואנחנו עמלים על תיקונם בהקדם. בברכה צוות ההנהלה.
  • חדש בפורום הבלוגים התורניים: אנו שמחים לעדכן כי מעכשיו פורום "בלוגים תורניים" נפתח לתגובות – בשלב זה רק לבעלי הרשאה מתאימה, במסגרת תקופת הרצה. שימו לב: ייתכנו שינויים בהרשאות ובמדיניות בהתאם להתקדמות ההרצה.

עוזי ומגני

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
286
תודות
731
נקודות
116
ידוע המעשה שהחזו"א היה מחבר ללחם משנה מצה וחלה, ופורס החלה, ומנער המצה, ואוכלה בפסח.
ולכאו' כל דבר שטעון הדחה וא"א להדיחו אסור ליגוע זה בזה לכתחילה, ואיך נהג כן?
 
ידוע המעשה שהחזו"א היה מחבר ללחם משנה מצה וחלה, ופורס החלה, ומנער המצה, ואוכלה בפסח.
ולכאו' כל דבר שטעון הדחה וא"א להדיחו אסור ליגוע זה בזה לכתחילה, ואיך נהג כן?
גם אסור לנער המצה בשבת משום בורר.
ולכן כפי הנראה השמועה אינה מדויקת, והחזו"א הפסיק ביניהם במפית.
 
משנ"ב תס"א ס"ק כ
וכתבו האחרונים דלאו דוקא בישלה דה"ה בשרוי לתוך רותחין. ואפילו בכלי שני יש להחמיר דלא לשרותה אם לא לצורך וכ"ז בשהיד סולדת בו. ודוקא במים אבל במרק יש להחמיר בכל גווני:
 
ולכן כפי הנראה השמועה אינה מדויקת, והחזו"א הפסיק ביניהם במפית.
זכורני שיש בעיה להפסיק בין הלחם משנה כגון ע"י שקית, ואיני מוצא כרגע מקורו, [אמנם גם בליל הסדר אנו מפסקים עם המצה החצויה, ואולי אוכלין שאני.]
 
זכורני שיש בעיה להפסיק בין הלחם משנה כגון ע"י שקית, ואיני מוצא כרגע מקורו, [אמנם גם בליל הסדר אנו מפסקים עם המצה החצויה, ואולי אוכלין שאני.]
במשנ"ב דרשו עוסק בזה, ואינו תח"י כעת,
אך זכורני שמביא שם שהסטייפלער זי"ע היה לוקח מצה עטופה ללחם משנה.
 
ידוע המעשה שהחזו"א היה מחבר ללחם משנה מצה וחלה, ופורס החלה, ומנער המצה, ואוכלה בפסח.
ולכן כפי הנראה השמועה אינה מדויקת, והחזו"א הפסיק ביניהם במפית.
אין זה שמועה שהחזו"א נהג כן, אלא בהוראות שכתב לשבת ער"פ, כתב לעשות כן.
 

הודעות מומלצות

כתב המהר"ל, ששכר פסיעות הוא רק בתפילה, כיון...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון