חידה בתלמוד וחז"ל - לגור בקומת קרקע | אוצר החידות| דף 3 חידה בתלמוד וחז"ל - לגור בקומת קרקע | אוצר החידות| דף 3
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה
הודעה חבר 15 נבחר כפתרון הטוב ביותר.

כבר כתבתי שהמהריט"ץ מצדד שזה הביאור בדר בעלייה - עיר שיש בה עליות ומורדות.
ובוודאי שאין זה פשוטם של דברים.
בלשון חז"ל נקרא "מעלות" ולא "עליות", עלייה בלשון חז"ל היינו בקומה שמעל, פוק חזי.
 
ובוודאי שאין זה פשוטם של דברים.
בלשון חז"ל נקרא "מעלות" ולא "עליות", עלייה בלשון חז"ל היינו בקומה שמעל, פוק חזי.
אכן, אבל אם אתה אוחז שזה הסיבה כמו שכותב רבי צדוק, אם כן כבר יותר מסתבר לומר שזה כוונת הגמרא.
 
אכן, אבל אם אתה אוחז שזה הסיבה כמו שכותב רבי צדוק, אם כן כבר יותר מסתבר לומר שזה כוונת הגמרא.
אם כך, יכלו לכתוב בפירוש "הדר בעיר שיש בה מעלות", ולא לסתום "הדר בעלייה" ולגרום לנו לטעות בהבנת הדברים.
גם אם זו הסיבה, ואיני "אוחז" כך, ראה שכתבתי לעיל בלשון יתכן, מחמת דברי ר' צדוק, עדיין יתכן להשוות את הדברים. גם אם נניח שניתן לחלק כדברי מר, בוודאי שאינו חילוק מוכרח, שמכחו יש לנטות מפשטות הדברים.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון